کارگروه مشترک میان شوراهای شهر طرقبه و شاندیز و  ...

کارگروه مشترک میان شوراهای شهر طرقبه و شاندیز و ...

به منظور حل گره های چندین ساله میان شهرستان طرقبه-شاندیز و مشهد؛

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در نشست مشترک جمعی از اعضای شورا و مدیران شهری مشهد با فرماندار، ائمه جمعه و مدیران شهری و اعضای شورای شهرهای طرقبه و شاندیز اظهارکرد: این جلسه برخلاف فضاسازی های اخیر، حامل پیام انسجام و اراده وتصمیم مدیریت شهری مشهد و شهرستان طرقبه-شاندیز برای حل مشکلات مردم است.

حیدری با اشاره به رویکرد شورای پنجم شهر مشهد در جهت توسعه همه‌جانبه و متوازن و همچنین عزم مدیریت شهری به منظور تحقق این سیاست، گفت: این همت جدی برای حل مشکلات و مسائل مردم بویژه در حوزه های مشترک میان مشهد و شهرستان طرقبه-شاندیز را فرصت طلایی می‌دانیم که باید به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: مرزها و انفکاک ایجاد شده ناشی از تقسیمات کشوری، امری ضروری است که باید وجود داشته باشد ولی فراتر از آن رسالت و مسئولیتی است که همه ما، چه در شهرستان طرقبه-شاندیز و چه در مشهد، نسبت به مردم داریم و این مشکلات فی‌مابین را با گفتگو، تبادل‌‎نظر و توجه به منافع کلان جامعه میتوان حل و فصل کرد.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: توقف ۲ ساعته مردم در ترافیک انتهای بلوار وکیل‌آباد تا طرقبه یا شاندیز به هیچ وجه قابل قبول نیست و پیامدهای منفی مختلفی نیز همچون آلودگی هوا، اتلاف وقت و ... بهمراه دارد که ضد هدف توسعه گردشگری و محیط زیست بشمار می‌آید؛ ظلم بزرگی در حق مردم است که بخاطر عدم تعامل چندین ساله مدیران شهری، حال ایشان با چنین مشکلی دست و پنجه نرم کنند.

حیدری اظهارکرد: این گره ترافیکی یکی از دغدغه های جدی شورای پنجم شهر مشهد است و امیدواریم با تعامل و همراهی دوسویه، مبتنی بر رابطه‌ای کاملا برد-برد به شکل اساسی برای این مسئله چاره‌اندیشی کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود پیشنهاد شکل‌گیری و ایجاد کارگروه تخصصی با حضور مسئولان و مدیران شهری شهرهای مشهد و طرقبه-شاندیز را مطرح کرد که در پایان جلسه با موافقت تمامی حاضرین همراه شد؛ برهمین اساس کارگروهی متشکل از رئیس شورای شهرستان طرقبه-شاندیز، رئیس شورای شهر طرقبه، رئیس شورای شهر شاندیز و روسای کمیسیون های عمران و شهرسازی، حمل و‌نقل و ترافیک و اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد شکل گرفت.

حیدری با تاکید بر اینکه حل و فصل میان این دو شهر نیازی به مداخله و وساطت دیگران از بیرون ندارد، گفت: خوشبختانه تیم توانمند و کارشناسی در هر دو مجموعه‌ فعالیت می‌کنند و شاهد برطرف شدن مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: مدیریت شهری مشهد در سایر حوزه‌ها همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... نیز آماده انتقال تجربیات و تعامل با مدیریت شهری شهرهای طرقبه و شاندیز است چراکه توسعه هرکدام از این شهرها بر دیگری نیز تاثیر مستقیم دارد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه هدفگذاری های این جلسه منشاء اتفاقات خوبی برای تمامی زائران و مجاوران بارگاه رضوی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در ایام نزدیک به دهه کرامت هستیم و بر مبنای سیره امام‌رضا(ع) مبنی بر تسهیل مسائل مردم عهد خواهیم بست تا برای منافع عمومی و به دور از رقابت‌ها که می‌تواند آثار منفی بهمراه داشته باشد، برای توسعه مشهد و شهرهای طرقبه و شاندیز تلاش کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات