شهرستان طرقبه شاندیز برای حل مشکلات خود نیازمند  ...

شهرستان طرقبه شاندیز برای حل مشکلات خود نیازمند ...

شهرستان طرقبه شاندیز برای حل مشکلات خود نیازمند مدیریت شهری مشهد است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، نشست مشترک رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری مشهد با فرماندار، ائمه جمعه و مدیران شهری و اعضای شورای شهرهای طرقبه و شاندیز برگزار شد.

سید حسن حسینی فرماندار شهرستان طرقبه-شاندیز در این جلسه مشترک ضمن تشکر از شورای پنجم شهر مشهد، اظهارکرد: در این دوره از مدیریت شهری شاهد عنایت خاصی از سوی مدیریت شهری به شهرستان طرقبه-شاندیز هستیم و تعاملات بسیار خوبی نیز شکل گرفته است.

وی افزود: ویژگی های امروز این شهرستان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را بواسطه مشهد داریم و به این حسن همجواری مفتخریم.

حسینی با بیان اینکه شهرستان طرقبه شاندیز از حیث مدیریتی از اقتدار بالایی برخوردار است و در کمال تعامل به پیشبرد امور می‌پردازند، گفت: ما نقش مکمل مشهد را بازی می‌کنیم و هیچگاه در تعارض با این شهر و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی نبوده‌ایم.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: زائران در کنار زیارت نیازمند بستری برای پرکردن اوقات فراغت خود هستند و شهرستان طرقبه شاندیز در این زمینه فرصت مناسبی محسوب می‌شود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده بخشی از این مهم به شکل مناسبی محقق شده است.

حسینی شورای پنجم شهر مشهد را شورایی متخصص و برخوردار از تجربیات متعدد دانست و گفت: بدون شک بهره‌گیری از این تجربیات و گسترش تعاملات اتفاقات بسیار مثبتی را رقم خواهد زد.

وی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز برای حل مشکلات خود، به لحاظ فکری و فنی، نیازمند مدیریت شهری مشهد است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه به منظورارتقای مسیر‌های دسترسی و همچنین رفع گره ترافیکی دوراهی طرقبه-شاندیز، براساس مطالعات امکان‌سنجی برنامه‌ریزی شده و بدین ترتیب می‌توان مسیری از سمت میدان نمایشگاه به سمت بولوار فرمانیه و جاده حسن‌آباد ایجاد کرد، گفت: بولوار دیگری نیز در قسمت شرقی طرقبه وجود دارد که امتداد آن به قسمتی از بندگلستان مربوط شده و سپس اتصال آن به یکی از مسیرهای ارتفاعات جنوبی می‎تواند گره‌گشا باشد.

حسینی در ادامه با تاکید بر لزوم سرعت بخشی به احداث بزرگراه مشهد چناران، خاطرنشان کرد: به این منظور در حال تحصیل حریم و اجرای این پروژه هستیم.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز در بخش دیگری اظهارکرد: باغات مثمر و رودخانه های متعددی در این شهرستان وجود دارند که نقش بسزایی برای شهروندان مشهدی ایفا می‌کنند لذا در جهت حفظ آنها نیز باید تلاش کنیم.

وی همچنین گفت: در کنار فاز گردشگری شهرستان، اقدامات فرهنگی و هنری نیز میتوان تعریف کرد تا از این طریق بتوان موجب نشاط‌آفرینی شد؛ ایجاد فضایی شاداب بدون شک موجب کاهش آسیب های اجتماعی نیز خواهد شد.

حسینی در پایان افزود: با توجه به روحیه حاکم بر شورای مشهد و مدیریت شهری آماده همکاری همه جانبه هستیم.

تعامل و گفتگو، کلید حل مسائل بین مشهد و طرقبه-شاندیز

حسین ثابت گلستانی، رئیس شورای شهرستان طرقبه-شاندیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلات بین مشهد و این شهرستان جز با مشورت و تعامل حل نخواهد شد، اظهارکرد: یکی از مشکلات و مسائلی که ذهن مردم شهرستان را به خود مشغول کرده، طرح جامع مشهد است که در این طرح حدود ۵هزار هکتار از اراضی طرقبه-شاندیز تحت پوشش شهر مشهد قرار خواهد گرفت و این امر به نوعی در حکم منحل شدن این شهرستان است.

وی تاکید کرد: ترافیک سنگین منتهی به شهرهای طرقبه و شاندیز در ایام تعطیل دیگر مشکلی است که در این زمینه نیازمند همکاری مدیریت شهری مشهد هستیم.

تعامل و همفکری موجب ارائه خدمات بهتر به زائران و مجاوران بارگاه رضوی می‌شود

حجه الاسلام ایزدی، امام جمعه طرقبه نیز در این نشست با بیان اینکه خدمت به مردم از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و در روایات متعددی هم نسبت به رعایت حال ایشان تاکید شده، اظهارکرد: برپایی چنین نشست هایی در جهت تعامل، همفکری و ایجاد زمینه خدمت برای مردم، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: شهرستان طرقبه-شاندیز علاوه بر اینکه بعنوان یکی از نقاط توریستی استان محسوب می‌شود، به منزله میهمان‌خانه مشهد نیز هست.

حجه الاسلام ایزدی از شورای شهر مشهد و شهرداری نیز به لحاظ همکاری هایی که تاکنون داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

رفع مشکلات شهر شاندیز و طرقبه، خدمت به مردم مشهد است

حجت الاسلام علی بهمنی، امام جمعه شاندیز نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: شهر مشهد و طرقبه شاندیز در زمینه مسائل گردشگری و آسایش مردم یک سرنوشت دارند و مشترک هستند.

وی رفع مشکلات شهر شاندیز و طرقبه را خدمت به مردم مشهد دانست و گفت: تعامل و همدلی شکل گرفته در این دوره را به فال نیک میگیریم و امیدواریم با حل مسائل اتفاقات مبارکی رخ دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات