بازسازی همه مدارس تخریبی

بازسازی همه مدارس تخریبی

www.BanaNews.irمعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی کشور گفت: با مشارکت خیرین مدرسه ساز در مدت ۱۲ سال گذشته ۵۰ هزار کلاس درس در استانهای مختلف کشور ساخته شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید باقر مسلمی در حاشیه سیزدهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این میزان مشارکت ۱۵ درصد مدارس ساخته شده در کشور را تشکیل می دهد.

مسلمی افزود: بیش از۳۲۰ هزار کلاس درس توسط دولت و ۵۰ هزار کلاس درس توسط خیرین در دوازده سال گذشته ساخته شده است که با این اقدام مدارس کشور از چهار نوبته به دو نوبته تبدیل شده است.

۲۰ درصد مدارس کشور دونوبته هستند

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۸۰ درصد مدارس کشور یک نوبته و ۲۰ درصد به صورت دو نوبته اداره می شود تصریح کرد: با وجود تلاشهای انجام شده هنوز در بخش تجهیزات و فضاهای آموزشی با جایگاه مطلوب فاصله داریم.

مسلمی در خصوص مشارکتهای مردمی گفت: در جشنواره هایی که برگزار شد خیرین در سراسر کشور تعهد کردند که ۷۳۰ میلیارد تومان در فضاهای آموزشی سرمایه گذاری کنند که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان زمین برای ساخت مدرسه اهدا شد و بقیه به صورت نقدی پرداخت شد.

وی گفت: در کشور نزدیک ۲۰ درصد از فضاهایی که ساخته و تحویل شده مربوط به مشارکت مردم در ساخت و سازهای

آموزشی است.

مسلمی افزود: در سال ۸۵ که اعتبار طرح تخریب و بازسازی در مجلس تصویب شد حدود ۱۳۲ هزار کلاس داشتیم که نیاز به تخریب و نوسازی داشتند و ۱۳۰ هزار کلاس هم داشتیم که نیازمند مقاوم سازی بود و دولت می بایست در طول چهار سالی که برای اجرای این طرح پیش بینی شده حدود چهار میلیارد دلار معادل سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به همراه تعدیلات چهار ساله که حدود چهار هزار میلیارد تومان می شد، هزینه می کرد.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع تا پایان سال چهارم دولت حدود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کرد و به همین مناسبت توانستیم حدود ۴۸ هزار کلاس را تخریب و با سرعت بازسازی کنیم و در صنعت مقاوم سازی چون جدید بود و تجربه نداشتیم سه سال مطالعه کردیم و سپس بیش از ۱۰ هزار کلاس مقاوم سازی شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی کشور گفت: در برنامه پنجم توسعه، مجلس دولت را مکلف کرده که باقیمانده این اعتبار را در مدت سه سال اول برنامه در اختیار سازمان نوسازی قرار دهد تا بتوانیم بقیه کلاسها را هم تخریب و هم بازسازی و مقاوم سازی کنیم.

کل مدارس تخریبی بازسازی و مقاوم سازی می شوند

مسلمی یادآورشد: امسال یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از مانده مطالبات سازمان در لایحه تصویب شده که در مدت سه سال به همین میزان اختصاص خواهد یافت تا کل مدارس تخریبی بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی شود.

این مسئول افزود: این اعتبارات به غیر از بودجه های استانی است که در این زمینه نیز دولت ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و ساز جدید اختصاص خواهد داد و در کنار آن مشارکت های مردمی هم داریم که پیش بینی می شود از مرز یک هزار میلیارد تومان عبور کند.

    نظرات