دهه‌ی دوم جشنواره‌ی تابستان کرمان با محوریت کودکان و نوجوانان

دهه‌ی دوم جشنواره‌ی تابستان کرمان با محوریت کودکان و نوجوانان

شهردار کرمان گفت: باید قدر مجموعه اتفاق نظری که بین طیف‌های مختلف سیاسی و مردم شهر کرمان وجود دارد را دانست.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نشست هم اندیشی برنامه‌های دهه‌ی دوم جشنواره‌ی ۲۰ ۲۰ کرمان که با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر، مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، جانشین پلیس راهور شهر کرمان، رییس و دبیر هیات ورزش‌های همگانی و برخی دیگر از مدیران شهری برگزار شد، گفت: باید از این فضای همدلی به نفع و برای مردم استفاده کرد .

وی از تلاش‌های جوشایی معاون فرهنگی اجتماعی خود برای برگزاری این جشنواره و نیز دیگر کسانی که در اجرای آن تلاش می‌کنند قدردانی و تاکید کرد: برای اجرای برنامه‌های نیمه دوم جشنواره که با محوریت کودک و نوجوان برگزار می‌شود بایستی از حضور هنرمندان سرشناس این حوزه و نیز ورزشکاران مورد علاقه نوجوانان بهره برد.

عالم‌زاده همچنین بر ایجاد ایستگاه‌های بازی در مسیر برگزاری این جشنواره برای شادی و نشاط کودکان و نوجوانان در ایام تابستان و نیز بررسی زیرساخت‌های بلوار ۲۲ بهمن برای اجرای بهتر این جشنواره تاکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: جشنواره‌ی «تابستان کرمان» با نام جشنواره‌ی «۲۰  ۲۰» شهرداری کرمان با هدف ایجاد انگیزه، شور، نشاط و شادابی در بین شهروندان و نیز در شهر با محوریت شهرداری کرمان همانگونه که در جشنواره‌ی نوبهار کرمان انجام شد، از ۲۰ تیرماه تا ۲۰ مرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

محمدعلی جوشایی تصریح کرد: پیشگامی شهرداری در این زمینه شاید بتواند باعث ایجاد تحرک و پویایی در بخش‌هایی از مدیریت فرهنگی اجتماعی شهر بدون تداخل و مداخله در ماموریت‌های اصلی دیگر دستگاه‌ها که به طور حتم آنها هم برنامه های مختلفی برای این ایام دارند؛ شود.

وی با اشاره به اینکه همه‌ی دستگاه ها برنامه های خاص خود را دارند و شهر هیچ تابستانی بدون برنامه نبوده است؛ ادامه داد: با این حال همیشه در این ایام احساس خمودگی و عدم هماهنگی در شهر وجود داشت و برنامه ها آن گونه که باید به چشم نمی‌آمد. در این راستا آنچه شهرداری تعریف کرده و آن را برای شهر ضرورت دیده است با تاکید بر اینکه مداخله‌ای در امور دستگاه های دیگر نیست یک برنامه‌ی واحد در یک قالب واحد و منسجم تحت عنوان جشنواره‌ی تابستان کرمان است.

جوشایی تصریح کرد: شهرداری این جشنواره را برای مخاطبان داخل و خارج استان تدارک دیده و اعتقاد دارد شهر کرمان به عنوان مرکز استان می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر شهرستان ها در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه مخاطبان این جشنواره مردم شهر کرمان، استان و  نیز سراسر کشور هستند و ما برای همه‌ی آنها برنامه تدارک دیده‌ایم؛ ادامه داد: آغاز برنامه‌های این جشنواره، به دلیل گرمی هوا از ساعت ۱۹ شب است و اگر برنامه‌ای در صبح و یا بعد از ظهر باشد، در سالن‌های با سیستم تهویه مناسب خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ی از ۲۰ تیرماه با لگوی واحد، تبلیغات واحد آغاز خواهد شد، خخاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۰ دستگاه و موسسه برنامه‌های خود را برای حضور در این جشنواره و اجرای برنامه ارائه دادند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان گفت: برنامه‌های این جشنواره‌ی ۳۰ روزه به سه دهه تقسیم می‌شود دهه‌ی اول از ۲۰ تیر تا اول مرداد با عنوان جشنواره‌ی «شب‌های جنوب» شامل اجرای برنامه‌هایی مانند اجرای صحنه‌ای و نیز کنسرت‌های نیم بها  و نمایشگاه است که در پارکینگ پشت مجموعه‌ی امام علی (ع) برگزار می شود.

وی افزود: همچنین در این دهه در مکان مذکور، یک نمایشگاه با حدود ۱۵۰ غرفه برپا خواهد شد.

جوشایی گفت: دهه‌ی دوم از اول مرداد تا دهم این ماه با عنوان کلی «شادپیمایی بزرگ خانواده‌های شریف کرمان» شامل اجرای برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان و خانواده هاست.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار با بیان اینکه برنامه های این دهه در بلوار ۲۲ بهمن اجرا خواهند شد؛ خاطرنشان کرد: از ساعت  ۱۹ شب در این بلوار برنامه‌هایی نظیر نمایش های عروسکی، معرفی و فروش کتاب کودک، کارگاه‌های عروسک سازی، برنامه‌های شاد با حضور شخصیت‌های محبوب کشوری در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر بخش‌ها  برای کودکان برگزار خواهد شد.

جوشایی تصریح کرد: خانواده ها هم می‌توانند ضمن پیمودن مسیر تعیین شده در این شادپیمایی و استفاده از برنامه‌های مسیر، ساعت ۲۱ در شهربازی که انتهای مسیر برنامه های شاد پیمایی است؛ حضور پیدا کرده و از جنگ های رایگان و کنسرت های نیم بها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: علت انتخاب بلوار ۲۲ بهمن فضای خوبی است که این بلوار دارد و نیز از آنجا که مدتی است حضور خانواده ها در این بلوار کمرنگ شده بر آن شدیم که پویایی سال‌های گذشته این بلوار را با توجه به قابلیت‌هایی که دارد به آن برگردانیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان افزود: همچنین از دهم تا بیستم مرداد دهه سوم این جشنواره است که با برنامه هایی مانند رژه ماشین های کلاسیک  برگزار خواهد شد.

جوشایی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در پایان صحبت‌های خود ضمن دعوت از همه‌ی نهادهای مرتبط برای همکاری در این جشنواره، از افراد حاضر در جلسه خواست پیشنهادها و نظرات و نیز برنامه‌های دستگاه‌های خود را برای همکاری در این جشنواره ارائه دهند و در جلسات کارشناسی این جشنواره شرکت کنند.

گفتنی است رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر، مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، جانشین پلیس راهور شهر کرمان، رییس و دبیر هیات ورزش‌های همگانی و مدیران شهرداری حاضر در این نشست به بیان نظرات و راهکارهای اجرای بهتر این جشنواره پرداخته و برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

فاطمه نخعی‌فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید chenaryandarjashnvare.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jashnvare۲۰۲۰.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید jashnvaretabestan.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید joshaeedarjashnvaretabestan.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید rohidarjashnvaretabestan.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات