فضای سبز شهری کرمان مستعد آتش سوزی است

هشدار آتش نشانی:

فضای سبز شهری کرمان مستعد آتش سوزی است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: شهروندان در حفظ فضای سبز شهری با رعایت نکات ایمنی کوشا باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، علی عسکری به خطرات آتش‌سوزی فضاهای سبز شهری اشاره و تصریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در ماه‌های قبل در شهر کرمان، با رشد حجم انبوهی از گیاهان خود رسته به ویژه در جنگل دست کاشت پردیسان قائم و مجموعه تفریحی شهید باهنر (پارک جنگلی) مواجه هستیم که هر دو مکان ذکر شده از تفرجگاه‌های شهر کرمان و در ایام تابستان پذیرای شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه همین افزایش حضور شهروندان، در صورت بی‌احتیاطی موجب آتش‌سوزی می شود؛ خاطرنشان کرد: شهروندان از روشن کردن آتش در فضای سبز و در کنار درختان خودداری کنند و همچنین از آتش بازی کودکان در طبیعت جلوگیری و از شکستن شاخه های درختان برای روشن کردن آتش خوداری کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ادامه داد: همچنین با پایان یافتن فصل بارشها و افزایش گرمای هوا ، این علفها که بسیار متراکم و فشرده هستند و به خوبی رشد کرده اند؛ کاملا خشک شده و بسیار مستعد آتش سوزی هستند.

عسکری افزود: در صورت بروز آتش سوزی، حریق به سرعت گسترش می یابد و از آنجایی که جهت حرکت و پیشروی آتش در این حوادث به صورت دایره ای شکل است  در مدت زمان کمی بخش زیادی از این فضاها را فرا گرفته و گسترش میابد .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خاطرنشان کرد: برخی گمان می کنند که آتش سوزی در طبیعت و سوختن مقداری علوفه هرز، خسارتی ندارد که اشتباه است. چرا که علاوه بر خسارت بروز آتش سوزی های بزرگ، دود حاصل از سوختن این مواد، محیط زیست را آلوده و هوا را ناپاک می‌کند ضمن اینکه ممکن است انواع حیوانات و پرندگان که به عنوان سهامداران اصلی در طبیعت زندگی می‌کنند؛ آسیب ببینند.

عسکری با بیان اینکه همچنین پرتاب بطری و ظروف شیشه ای داخل طبیعت علاوه بر آلودگی محیط زیست، می تواند به مانند عدسی عمل کرده و با متمرکز کردن نور خورشید باعث آتش سوزی در بوته های خشک شود؛ افزود: طبیعت جزو سرمایه های شهر است و آسیب زدن به طبیعت، آسیب وارد کردن به خود ما است . بنابراین از شهروندان می‌خواهیم موارد ایمنی را رعایت کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات