ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی نیازمند مشارکت تمامی  ...

ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی نیازمند مشارکت تمامی ...

ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی با اشاره به بناها و مجتمع های تجاری قدیمی سطح شهر، اظهارکرد: در آخرین جلسه کارگروه بحران، طرح پیشنهادی که از سوی کارشناسان حوزه ایمنی ارائه شده بود در دستورکار قرار گرفت که محوریت آن نگرانی های پیرامون ایمنی مراکز و مجتمع ها و بازارها و بناهای قدیمی پرتردد سطح شهر بود.

وی بابیان اینکه در این جلسه مقرر شد مدیریت بحران شهرداری و سازمان آتش‌نشانی شهرداری این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهند، گفت: طرح مذکور دارای ۳ محور عمده است که ضمن بررسی و انطباق به ضوابط، مقررات و قوانین، جهت تنظیم لایحه به حوزه پارلمانی شهرداری ارائه خواهد شد.

گندمی در ادامه صحبت های خود به مصوبات ادوار گذشته شورای شهر که پیشتر درخصوص بناها و ساختمان‌ها و مجتمع های قدیمی وضع شده‌اند پرداخت و افزود: در گذشته تکالیفی از سوی شورای شهر برای شهرداری مشخص شده که از جمله آنها میتوان به فهرست کردن این بناها و منتشر کردن جهت اطلاع عمومی اشاره کرد؛ البته نقدهایی نیز به این شیوه وارد است.

رئیس کارگروه بحران شورای شهر مشهد با بیان اینکه عمده این مجتمع‌ها و بناها در مناطق ثامن، هشت، هفت و یک شهرداری واقع شده‌اند، تصریح کرد: در منطقه ثامن و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی فعالیت خوبی از سوی شهرداری منطقه آغاز شده و اقدام به شکل‌گیری کارگروه خاصی با حضور دستگاه های مربوطه نموده‌اند.

گندمی تاکید کرد: مدیریت شهری در این زمینه باید از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز استفاده کند تا قوت و قدرت لازم برای ایجاد ایمنی در مکان‌ها را داشته باشیم و چاره‌اندیشی مناسبی شود.

وی از مکاتبه چندین باره منطقه ثامن و معرفی و اعلام مکان های پرخطر سطح این منطقه خبرداد و گفت: اخطاریه های مختلفی برای تمامی این اماکن صادر شده و برخی از مالکین نیز چاره‌اندیشی های لازم را داشته‌اند ولی در عین حال این اخطاریه‌ها کافی نیستند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات