شهردار شهر جهانی یزد عنوان...

شهردار شهر جهانی یزد عنوان...

شهردار شهر جهانی یزد در دیدار رئیس ستاد اقامه نماز استان با وی عنوان کرد: فرهنگ نماز باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و این اتفاق باید از سوی رسانه‌ها عملیاتی شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین حبیبیان رئیس ستاد اقامه نماز استان با وی با توجه به ارزش و اهمیت نماز و توسعه این فرهنگ، اظهار داشت: فرهنگ نماز باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و این اتفاق باید از سوی رسانه‌ها عملیاتی شود.

شهردار یزد با تاکید بر این که نماز از اصول دین اسلام است و باید شان نماز را حفظ کنیم، افزود: امیدورام بتوانیم در حد مقدورات مجموعه شهرداری یزد، ادای دین و وظیفه را برای ترویج فرهنگ نماز انجام دهیم.

عزیزی تصریح کرد: چرا باید برای ترویج فرهنگ نماز تشویق کنیم،.نماز جزء اصول دین و وظیفه شرعی هر فرد مسلمان، ادای فریضه واجب نماز است بنابراین فرهنگ نماز باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیبیان نیز با بیان این که ستاد اقامه نماز زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اداره می شود، افزود: عمده کار ستاد، ترویج فرهنگ نماز است.

وی گفت: ستاد نماز به تربیت روحانیون جوان برای ترویج فرهنگ نماز در اقشار مختلف پرداخته و با توجه به این که ستاد اقامه نماز ارگان دولتی نیست و بودجه دولتی هم ندارد، نیاز به حمایت دستگاه های مختف فرهنگی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره این که مجموعه شهرداری یزد همکاری خوبی را با این ستاد داشته است، تصریح کرد: رئیس شورای اقامه نماز استاندار است که مصوبات این شورا در سطح استان لازم الاجرا است.

حبیبیان با بیان این که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد درخصوص تهیه بسته های فرهنگی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز همکاری بسیار مناسبی داشته است، تاکید کرد: در بوستان های سطح شهر فضای خوبی برای اقامه نماز دیده شده است ولی لازم است فضاسازی برای ترویج فرهنگ نماز به صورت جدی پیگیری شود.

وی خواستار ایجاد نمازخانه در مراکز تجاری در سطح شهر یزد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات