رفع تصرف ۵ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه شاهچای در...

مدیر امور منابع آب رباط کریم از رفع تصرف بیش از ۵ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه شاهچای در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا مصطفی پور" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و اخ دستور قضایی بیش از ۵ هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه شاهچای در محدوده شهرستان بهارستان رفع تصرف گردید.

وی افزود: تخریب بند احداثی در حریم و بستر رودخانه و جابجایی خطوط انتقال برق به خارج از بستر رودخانه در راستای آزادسازی حریم و بستر رودخانه شاهچای انجام شد..

مصطفی پور همچنین تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبهای سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، گروه گشت و بازرسی این امور بطور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و در مدت سه ماهه اول سال جاری ۸۴ اخطاریه به متخلفین صادر و ابلاغ گردیده است.

وی یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود؛ زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه سفره های زیرزمینی می باشدکه باید از آنها به عنوان انفال حفاظت کرد.

مدیر امور منابع آب رباط کریم در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب رباط کریم با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات