صرفه جویی سه میلیون متر مکعبی آب با انسداد ۷۶ چاه غیر مجاز

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، مهندس یوسف رضاپور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم صرفه جویی بهره برداران مجاز و ممنوعیت برداشت ازچاه های غیرمجاز، افزود: طبق آمار ثبت شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در این استان پر و مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر بارندگی‌ها در این منطقه و افزایش روان آب‌ها، این شرکت به خاطر ترمیم منابع آب‌های زیرزمینی، امسال بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب از طرح‌های تغذیه مصنوعی آبگیری کرده است .

این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای تاسیس این شرکت تا سال گذشته و در راستای پیشگیری از کاهش منابع آبی موفق شدیم بیش از ۲۵۲ میلیون مترمکعب آب را به صورت تغذیه مصنوعی تزریق و تنها در سال ۹۷ نیز بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب از این طریق آبگیری داشته باشیم .

رضاپور خاطرنشان کرد: مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز توسط این شرکت در منطقه باعث شده تا در طول این سال‌ها بیش از ۲۰۴ میلیون مترمکعب در مصرف منابع آبی استان صرفه جویی گردد که امار چشمگیر و مهمی به شمار می‌آید .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون بیش از ۳ هزار و ۶۹۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است .

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان اظهار داشت: در سال ۹۶ نیز ۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود گردیده که این اقدام باعث حفظ بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب از منابع آبی زنجان شده است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات