حافظ میهمان فردوسی

حافظ میهمان فردوسی

حافظ میهمان فردوسی

مدیر پروژه نمایشگاه" کرنش به حافظ" گفت: با آغاز به کار این نمایشگاه نقاشی که آثار هنرمند آلمانی است، امروز حافظ میهمان فردوسی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، افشین برم بخش در افتتاح نمایشگاه «کرنش به حافظ» آثاری از هنرمند آلمانی، گونتر اوکر در موزه بزرگ خراسان که با حضور شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، گفت: گونتر اوکر، هنرمند و فیلسوف کشور آلمان است و تمام زندگی خود را برای صلح و دوستی گذاشته است و به فلسفه علاقه فراوانی داشته است.
وی افزود: این نقاش و فیلسوف در تمام نمایشگاه هایی که در ۷۵ کشور داشته فقط از دوستی و صلح سخن گفته است.
مدیر پروژه نمایشگاه کرنش به حافظ افزود: میخ در آثار اوکر نماد درد یا دردهایی که انسان ها مجبور به تحمل هستند و در جهان از اوکر به عنوان هنرمند میخ نام می برند.
برم بخش با بیان اینکه گونتر اوکر تاکنون حدود ۶ بار به ایران سفر کرده است، افزود : بعد از اولین سفر او در سال ۲۰۱۲ به تهران با تمدن ایران آشنا شده و اعتقاد دارد که تمدن ایران بسیار قوی است و اگر کل دنیا را انگشتر بدانیم نگین آن ایران است.
وی خاطرنشان کرد: گونتر اوکر نقاش آلمانی روایت ‌های خود، از اشعار خیال‌انگیز حافظ را با الهام از ترجمه ۳۰ غزل در قالب نقاشی‌هایی خوش آب و رنگ در طول مدت ۲ سال به وجود آورده است.
برم بخش با بیان اینکه امروز حافظ میهمان فردوسی است، گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در شیراز در آرامگاه حافظ برگزار شد و پس از آن در ۱۲ موزه مختلف در اتریش، سوئیس و آلمان به نمایش درآمده و باعث شده حافظ بعد از ۲۵۰ سال که گوته از آن صحبت کرده بود دوباره زنده شود و فروش کتاب حافظ افزایش یابد.
اختر گنجیان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات