در هفتاد و هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت عنوان "گردشگری" به نام این کمیسیون افزوده شد

در هفتاد و هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت عنوان "گردشگری" به نام این کمیسیون افزوده شد

در راستای همکاری با شورای راهبردی پروژه گردشگری گیلان ۲۰۲۰؛
در هفتاد و هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت عنوان "گردشگری" به نام این کمیسیون افزوده شد
در هفتاد و هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت عنوان "گردشگری" به نام این کمیسیون افزوده شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - محمد حسن عاقل منش در هفتاد و هشتمین نشست این کمیسیون با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) بر اجرای برنامه های جشن به همین مناسبت تاکید کرد و اظهار داشت: روز میلاد حضرت معصومه (س) در ایران به روز دختران نامگذاری شده و من این روز را به همه دختران پاک نهاد و عفیف ایران، گیلان و شهرمان رشت تبریک می گویم.
وی همچنین چهاردهم تیر ماه "روز قلم" را به همه نویسندگان و دست اندرکاران رسانه ها تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.
عاقل منش با اشاره به شکل گیری شورای راهبردی گردشگری گیلان ۲۰۲۰ بیان داشت: امروز ما از اعضای این شورا در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دعوت کرده ایم تا ببینیم چه اقدامات موثری در این ستاد برداشته شده و ما چه کمکی می توانیم درجهت بهتر شدن و پیشبرد اهداف این تیم منسجم انجام دهیم.
وی در ادامه افزود: تا آنجایی که من می دانم هدف این شورای راهبردی این است که در سال ۲۰۲۰ رشت به عنوان مقصد گردشگری مطرح شده و با هم افزایی نیروها و امکانات این رویداد بزرگ در گیلان و رشت رقم بخورد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: اینک بستری فراهم شده و ما می توانیم برنامه های فرهنگی، هنری و ... خود را در این جهت شکل دهیم. به همین دلیل به عنوان نخستین گام در جهت تحقق اهداف رویداد گردشگری گیلان ۲۰۲ پیشنهاد می شود تا کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با توجه به لزوم توجه ویژه به صنعت گردشگری و همراهی با این رویداد بزرگ و نیز با توجه به مصوبه شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای کلانشهرها و مراکز استان ها، عنوان "گردشگری" را به نام این کمیسیون اضافه گردد.
در نهایت این پیشنهاد به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
در ادامه مهندس سید مهدی رضوی ضیابری در باره مقوله جهانی توسعه ۲۰۲۰ اشاره کرد و اینکه به پیشنهاد دکتر طالع به دنبال نشست انجمن دوستی ایران و سوئیس این پروژه در کشور کلید خورد و در پیشنهاد دکتر طالع موضوع گردشگری به عنوان یک محور توسعه در پروژه ۲۰۲۰ در کشور برجسته شد و به دکتر نوبخت ارائه شده و ایشان هم با نظر مساعد با تاکید بر توسعه استانی این موضوع را پذیرفتند و ستاد اجرایی گردشگری ۲۰۲۰ با بهره گیری از پایگاه های مردم نهاد با ایجاد کمیته های تخصصی اولیه اعم از پژوهش، آموزش و... شکل گرفت.
وی افزود: در ادامه کار، ستاد شورای راهبردی گردشگری ۲۰۲۰ با ریاست شورا و ۲۱ عضو و یک هیات رئیسه فعالیت خود را در استان گیلان آغاز کرد و قرار شد این شورا با حفظ معنویت حضور این فعالیت به نام گیلان در دیگر استانها نیز آغاز به کار کند.
مهندس ضیابری در ادامه خاطر نشان کرد: باید با هم افزایی نیروها، امکانات و سوق دادن طرحها و برنامه ها در راستای کمک به این پروژه کاری کنیم که سال ۲۰۲۰ رشت به عنوان مرکز استان گیلان به عنوان الگویی برای توسعه گردشگری در استان مطرح شده و برنامه های هر دستگاه اجرایی در این جهت نیز پیش برود.
دکتر مجتبی نقوی از اعضای ستاد راهبردی نیز با تاکید بر اینکه قرار است این اتفاق در استان پیش برود و فرصت هم کم است گفت: بنا بر این باید دنبال طرحهایی که قابلیت اجرا دارند باشیم.
وی با توضیح دو مزیت نسبی و رقابتی برای شهرها و با اشاره به اینکه در مزیتهای نسبی افراد دخالت ندارند مانند وجود جنگل، کوه، دریا و یا آب و هوای مناسب تاکید کرد: بنابر این باید مزیتهای رقابتی ویژه در کنار مزیتهای نسبی به وجود آوریم تا گیلان و رشت به عنوان مقصد گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
نقوی به یکی از مزیتهای رقابتی رشت اشاره کرد و گفت: پیاده راه فرهنگی رشت یکی از مزیتهای رقابتی ویژه است که می توان با تغییر کاربری ساختمانهای قدیمی و تاریخی این پیاده راه اعم از ساختمان شهرداری، پست، هتل ایران و... تبدیل آنها به موزه فرصتهای جذب گردشگر را برای رشت به عنوان مرکز استان فراهم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این کار دشوار نیست و می توان بدون اینکه این ساختمانهای تاریخی آسیب ببینند با تغییر دکوراسیون، آنها را به موزه های تخصصی مردم شناسی و یا باستان شناسی تبدیل کنیم و بر مزیت رقابتی پیاده راه فرهنگی رشت بیافزایم.
مهندس جواد کاظمی هم با اشاره به اینکه گروه تعدادی از افراد هستند که بر اساس نیازمشترک و تیم مجموعه ای از افراد که بر اساس هدف مشترک دور هم جمع می شوند، از پروژه گردشگری گیلان۲۰۲۰ به عنوان یک تیم با ماموریتهای مشترک در جهت توسعه گردشگردی یاد کرد و گفت: در طول مسیر این حرکت بسیاری از مسوولان به ما پیوستند و ما همچنان باید آدمهایی را پیدا کنیم که آماده کار باشند و شهرداری و شورای شهر رشت مجموعه ای متشکل از آدمهای آماده به کار هستند.
مهندس کاظمی خاطر نشان کرد: ماموریت پروژه گردشگری گیلان ۲۰۲۰ این است که فعالیتهای موثر استان گیلان را در جهت اینکه گیلان در سال ۲۰۲۰ به عنوان مقصد گردشگری تبدیل شود و در این راه به توسعه که یک حرکت تدریجی نیز هست توجه می شود و امکانات، نیروها، مسائل مالی حول تدوین استراتژی در برنامه گردشگری گیلان ۲۰۲۰ مورد توجه قرار می گیرد.
دکتر محمد حسن پور هم به نکته ای قابل توجه اشاره کرد و آن اینکه نباید در چنین جلساتی به تشریح روند حرکت از ابتدا به انتها پرداخت بلکه باید دید در این نشست که مثلاً در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تشکیل شده شورای راهبردی چه توجه و درخواستی از شهرداری و شورای رشت دارد و شورا و شهرداری نیز چه نوع کمک و حمایت ویژه می تواند در راستای تحقق این پروژه انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه خیلی از شهرها باید روی نداشته های خود بحث کنند اما رشت آنچنان غنی است که می شود روی داشته ها و افتخارات این شهر ساعتها بحث و گفت وگو کرد، تاکید نمود: برای نتیجه بخش بودن کار یک موضوع از موضوعات بیشمار، مورد توجه قرار گیرد و همانطور که آقای دکتر نقوی گفتند روی افزایش مزیتهای رقابتی شهر بیشتر تاکید کنیم.
احمد رمضانپور، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا خواستار تداوم برگزاری این جلسات و فراهم شدن فرصتی مناسب برای بیان نقطه نظرات کارشناسی در آینده شده و فاطمه شیرزاد دیگر عضو کمیسیون هم تاکید کرد: علی رغم فرصتهایی که برای گردشگری رشت مطرح می شوند، اگر شورا و شهرداری هم طرح و برنامه هایی دارد باید در این جهت همراه شود.
فاطمه شیرزاد بیان داشت: شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان خیلی مظلوم واقع شده و ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر امیدواریم با اجرای چنین پروژه هایی شهر رشت به عنوان مقصد گردشگری قرار گرفته و اقتصاد شهری بهبود یابد.
وی افزود: ما این آمادگی را داریم که در راستای سربلندی و موفقیت شهرمان گامهای بلندتری برداریم و من با توجه به مباحث این نشست طرحها و برنامه هایی را نوشته بودم که بیان نمایم اما فکر می کنم به دلیل فرصت محدود این جلسه باید در جلسات آینده مطرح شوند.
در پایان این نشست محمد حسن عاقل منش گفت: شورا و شهرداری رشت این آمادگی را اعلام می دارد که در حد وسع و توان پشتیبان هر حرکتی که در جهت توسعه شهر رشت بوده، باشد و کمیسیون فرهنگی برای اینکه نشان دهد در نخستین گام "گردشگری" را از امسال بیشتر مورد توجه قرار می دهد، عنوان "گردشگری" را به نام فرهنگی، اجتماعی کمیسیون خود می افزاید تا از این فرصت بیشتر بهره گیری شود تا به امید خدا سال ۲۰۲۰ رشت به عنوان شهری الگو در استان در جهت توسعه فعالیتها و برنامه های گردشگردی مورد توجه قرار گیر‌د.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات