امدادرسانی به ۴۴۰ حادثه طی خرداد ماه گذشته

امدادرسانی به ۴۴۰ حادثه طی خرداد ماه گذشته

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز استان ،سید حمید هاشمی رئیس این سازمان با قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان ساروی ، به امدادرسانی آنان در۴۴۰ حادثه طی خرداد ماه سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت : با تلاش ماموران سازمان آتش نشانی طی مدت مذکور ۲۷۵ مورد عملیات اطفای حریق و ۱۶۵ مورد عملیات امداد و نجات انجام شده است و ۵۹ نفر در این حوادث نجات یافتند.

هاشمی با تاکید بر رعایت تمامی موارد ایمنی از سوی شهروندان جهت پیشگیری از وقوع حوادث، افزود : در این حوادث ۳۱ نفر مصدوم و ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

وی به افزایش گرمای هوا در خرداد ماه گذشته و نیز به روند افزایشی آمار حریق های علف هرز و باغات کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: با بررسی های به عمل امده، ۶۸ درصد عملیات های آتش نشانان طی خرداد ماه را این حریق ها تشکیل داده است و در این راستا از شهروندان و کشاورزان در خواست می شود جهت حفظ منابع طبیعی و جنگلی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست از آتش زدن علف های هرز ، ضایعات باغی و کشاورزی جداً خودداری نمایند.

این مسئول با اشاره به امدادرسانی این سازمان به حوادث خارج از محدوده شهری ، عنوان کرد: در راستای امدادرسانی به شهروندان و هموطنان حادثه دیده، آتش نشانی شهرداری ساری طی این مدت ۱۶۲ عملیات خارج از محدوده شهری داشته که طی آن ۴۸۰ مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری  با تاکید بر لزوم آموزش های ایمنی به شهروندان خاطر نشان کرد: در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی در کمترین زمان ممکن با شماره گیری ۱۲۵ ، آدرس دقیق و نوع حادثه را اطلاع رسانی نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات