تلاش نفسگیر ۳ ساعته آتش نشانان ۴ ایستگاه، برای خاموش سازی انبار علوفه

تلاش نفسگیر ۳ ساعته آتش نشانان ۴ ایستگاه، برای خاموش سازی انبار علوفه

آتش سوزی گسترده انبار علوفه در جاده فرودگاه با تلاش نفسگیر آتش نشانان ۴ ایستگاه مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در ساعت۲۱:۵۱ دقیقه شب گذشته در پی آتش سوزی در یک انبار علوفه در کلیومتر ۲ جاده فرودگاه، کارگران انبار با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۱ ، ۲ ، ۵و ۱۱ را به محل حادثه اعزام کرد.
ایرج رضایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر و محمد عسگری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک، اندکی پس از بروز حادثه آتش سوزی انبار علوفه شب گذشته و حساسیت آن در محل حادثه حضور یافته و از نزدیک روند عملیات خاموش سازی توسط آتش نشانان را زیر نظر داشتند.

آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک که در محل حادثه حضور یافته بود با اشاره به اینکه شدت آتش سوزی به حدی بود که دود ناشی از آن از فواصل دور دیده می شد، اظهار داشت: محل حادثه انبار روبازی با وسعت زیاد مملو از پرس های علوفه یونجه بود که به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شده بود و شعله های آتش هم چنان به سرعت در حال گسترش و سرایت به دیگر نقاط انبار بود.
وی در ادامه افزود: در داخل این محوطه که متعلق به اداره منابع طبیعی بود، سوله ای مشاهده می شد که به گفته مسئول این انبار مملو از کود شیمیایی و مواد قابل اشتعال بود، همچنین چهاردیواری روبازی نیز که محل انبار ضایعات از قبیل لاستیک، چوب و ... بود در مجاورت این آتش سوزی وجود داشت که با شدت گرفتن آتش سوزی هر لحظه امکان سرایت آتش به آنها می رفت.
آقازیارتی گفت: وجود دو عدد مخزن سوخت گازوئیل در کنار محل آتش سوزی و احتمال سرایت آتش به این مخازن باعث نگرانی فرماندهان عملیات شده بود و حساسیت این حادثه را بیش از پیش کرده بود.
وی در خصوص عملیات آتش نشانان اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی چهار ایستگاه یکی پس از دیگری در محل حادثه حاضر شده و با رعایت کامل اصول ایمنی و با توجه به تجربه بالایی که در این گونه از آتش سوزی ها داشتند، به تیم های دو و سه نفره تقسیم شدند و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی مشغول عملیات شدند.
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک افزود: همزمان با عملیات خنک سازی مخازن و خاموش سازی آتش توسط آتش نشانان، دو دستگاه لودر شهرداری که به درخواست ستاد فرماندهی به محل اعزام شده بودند مشغول جداسازی و خاک ریزی بر روی علوفه ها شدند.
با توجه به حساسیت این حادثه، رضایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و عسگری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری خود را به محل حادثه رسانده بودند، لذا پس از نزدیک به ۳ ساعت تلاش نفسگیر و سرعت عمل آتش نشانان و با مدیریت مناسب تیم فرماندهی عملیات، شعله های آتش به طور کامل مهار و خاموش شد و از سرایت آن به سوله، انبار ضایعات و مخازن سوخت و گستردگی آتش سوزی جلوگیری به عمل آمد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات