طرح جایگزین پروژه ۵۸ متری اولین قدم برای رفع بلاتکلیفی شهروندان

طرح جایگزین پروژه ۵۸ متری اولین قدم برای رفع بلاتکلیفی شهروندان

مهندس محمدکریم شفیعی، شهردار اراک درباره طرح پیشنهادی خود برای جایگزینی پروژه ۵۸ متری گفت: بنده برای رفع بلاتکلیفی شهروندان اراکی از همان ابتدای تصدی سمت شهرداری، پیشنهاد خود را برای جایگزینی طرح ۵۸ متری به شورای شهر تقدیم کردم تا با تصویب نمایندگان مردم قدم موثری برای رفع بلاتکلیفی شهروندان برداشته شود.
شفیعی ادامه داد: با پیاده راه سازی مرکز شهر اراک عملا ترافیک این منطقه به حاشیه شهر منتقل می شود. در همین راستا خیابان حصار، میدان ارگ، شش متر از عرض خیابان محسنی، بخشی از خیابان امام، میدان شهدا (باغ ملی) تا میدان هفت تیر (سه راه ارامنه) پیاده راه سازی می شود و ترافیک آن به بخش های دیگر شهر منتقل می گردد و تنها خودروهای حمل و نقل عمومی اجازه رفت و آمد در مرکز شهر را خواهند داشت.
وی درباره موقیعت اجرایی طرح جایگزین اظهار کرد: طرح جایگزین خیابان ۵۸ متری از کمربندی شمالی کنار ریل راه آهن و زیر پل شهید بختیاری عبور می کند و با تخریب پل شهرصنعتی تا تقاطع غیر همسطح علم الهدی و به میدان راه آهن ختم می شود. در سوی دیگر نیز در کمربندی جنوبی مقرر می شود که ادامه پل شهید صیدی به جاده فراهان ختم شود و با احداث یک زیر گذر، این مسیر تا رو به روی آرامستان ادامه پیدا کند و از آن قسمت به کمربندی کربلا متصل گردد.
شهردار اراک اضافه کرد: با احداث این دو محور بار ترافیکی شرق و غرب اراک به حاشیه شهر منتقل می شود و بافت مرکزی شهر از ترافیک تهی می گردد.
شفیعی در ادامه با اشاره به اینکه طرح فعلی ۵۸ متری بافت تاریخی و اجتماعی اراک را از هم می پاشاند،اظهار کرد: اجرای طرح ۵۵ متری بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و این امر برای شهرداری که تنها ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد، محال و غیر ممکن به شمار می آید. از طرف دیگر، اجرای ۵۸ متری هیچگونه توجیه ترافیکی و اجتماعی ندارد به همین دلیل آن را مردود می دانند.
وی ادامه داد: هزینه طرح جایگزین ۵۸ متری که در قالب دو بزرگراه اجرایی می شود حداکثر ۱۰۰ میلیارد تومان است. مدیریت شهری اراک در صدد آن است که در سال جاری تمامی تقاطع های غیرهمسطح این شهر را به بهره برداری رساند و در سال آینده نیز با تصویب و سیاستگذاری شورای شهر، کلنگ زنی چندین تقاطع غیرهمسطح جدید و بزرگراه جایگزین ۵۸ متری، انجام می شود.
شهردار اراک در پاسخ به فشارهای وارده بر اجرای پروژه ۵۸ متری گفت: اگر شخصی می گوید ۵۸ متری قابلیت اجرایی شدن را دارد، بهتر است همت کند و قدم پیش گذارد تا کار را اجرایی کند چرا که در حال حاضر شهرداری و مردم اراک توان اجرای این پروژه را ندارند.
شفیعی در پایان سخنان خود تاکید کرد: لغو پروژه ۵۸ متری می تواند با ایجاد یک شوک به بازار مسکن اراک، سبب رونق تولید و افزایش سرمایه گذاری ها شود به طوری که علاوه بر رفع بلاتکلیفی شهروندان، یک درآمد پایدار برای مدیریت شهری را در پی خواهد داشت و چند سال رونق سرمایه گذاری را تضمین می کند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات