کاهش نسبی ریزگرد ها در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور: فراوانی نسبی گرد و غبار نسبت به سال گذشته در کشور کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک، وظیفه، در نشست روسای مراکز پیش بینی استان های غربی و جنوب غربی کشور و در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: خوشبختانه پدیده گرد و غبار  به علت بارش های مناسب،  امسال فراوانی کمی نسبت به سنوات گذشته داشته است چرا که تالاب های جنوب غرب امسال پرآب بودند و زمانی که تالاب ها خشک می شوند منبع گرد و غبار هستند .

وی ادامه داد:  مناطق مرکزی ایران مانند جنوب سمنان و شمال اصفهان به علت خشکی سال های متوالی در روشهای نمک در آنجا همچنان کانون گرد و غبار هستند .

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در منطقه شرق کشور نیز فراوانی گرد و غبار کمتر شده ولی کماکان جزو مناطقی است که همچنان گردوغبار در آنجا وجود دارد .

وظیفه به برنامه های آتی این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا زیرساخت‌های تولید محصولات و کیفیت محصولات گرافیکی را برای اعلام دقیق تر وضعیت هوا افزایش دهیم و منابع داده ای و ایستگاه ها را نیز گسترش دهیم .

وی در ادامه افزود: غرب و جنوب کشور از مناطق مهم کشور از لحاظ هواشناسی محسوب می شوند زیرا که غالب سامانه های ورودی به کشور به خصوص در فصل سرد سال از این مناطق است .

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امسال تابستان نرمالی از لحاظ هوا پیش رو داریم و این روند تا بارش ها در تابستان به صورت رگباری و محلی و موقت در بعد از ظهر و شب اتفاق می‌افتد .

بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در صدور اطلاعیه و اخطار های هواشناسی در منطقه جنوب غرب کشور و غرب کشور عنوان کرد و گفت: این نشست اولین نشست روسای ۸ استان کشور است و بنا داریم که این نشست به صورت دوره‌ای و حداقل سالی دوبار در دیگر استان‌ها نیز برگزار شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات