جزئیات فروش قسطی زمین در تهران

جزئیات فروش قسطی زمین در تهران

www.BanaNews.irبرخی از دستگاه‌های دولتی و عمومی‌در تهران طی چند روز گذشته تعدادی از زمین‌هایی که در اختیار دارند را برای فروش به صورت مزایده به بازار عرضه کرده‌اند که این اقدام فرصت مناسبی برای انبوه سازان ارزیابی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حال حاضر در بازار خرید و فروش زمین اکثر فروشنده‌ها با دریافت پول نقد راضی به فروش زمین خود هستند، اما در مقابل اکثر دستگاه‌های دولتی یا عمومی‌از طریق مزایده با شرایط بهتری که به نفع خریدار است‌، املاک یا مستغلات خود را به مشتری واگذار می‌کنند و این وضعیت پیش آمده فرصت مناسبی برای انبوه سازان به شمار می‌آید؛ چرا که آنها مجبور نیستند مبلغ فروش را یک دفعه پرداخت کنند و میزان چشمگیری از سرمایه خود را از دست بدهند، بلکه می‌توانند از طریق اقساطی که سازمان دولتی اعلام کرده‌، ماهانه مبلغی را به طور اقساط پرداخت کنند و از سرمایه خود سود بیشتری ببرند.

در همین حال یکی از سازمان‌های دولتی در هفته جاری تعدادی از املاک و مستغلات خود را از طریق مزایده به بازار اعلام کرده و علاوه براین یکسری شرایط ویژه را تعیین کرده تا خریداران تشویق به خرید شوند.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، نحوه پرداخت مبلغ خرید املاک و مستغلات این دستگاه دولتی به ۴ صورت اعلام شده که بدین شرح است:

گروه «الف»: ۵۰ درصد پیش پرداخت‌، ۱۰ درصد در زمان تحویل ملک‌، ۴۰ درصد در اقساط ۱۲ ماهه و ۷ درصد برای تخفیف پرداخت نقدی.

گروه «ب»: ۴۰ درصد پیش پرداخت‌، ۱۰ درصد در زمان تحویل‌، ۵۰ درصد در اقساط ۱۸ ماهه و ۱۰ درصد برای تخفیف پرداخت نقدی.

گروه «ج»: ۳۰ درصد پیش پرداخت‌، ۱۰ درصد در زمان تحویل ملک‌، ۶۰ درصد در اقساط ۲۴ ماهه و ۱۲ درصد برای تخفیف پرداخت نقدی.

گروه «د»: ۲۵ درصد پیش پرداخت‌، ۱۰ درصد در مرحله تحویل‌، ۶۵ درصد در اقساط ۳۰ ماهه و ۱۴ درصد برای تخفیف پرداخت نقدی.

این سازمان دولتی هر یک از املاک و مستغلات خود را با توجه به شرایط اعلام شده به مشتریان واگذار می‌کند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از زمین‌های معرفی شده به بازار فروش از سوی برخی از دستگاه‌های دولتی پرداخته است و البته باید تاکید کرد که این آگهی به عنوان مزایده و قیمت‌های پیشنهادی فروش‌، قیمت پایه است.

در خیابان جی واقع در خیابان خمار باغی‌، یک قطعه زمین به متراژ ۶۰ متر مربع با کاربری مسکونی با قیمت متری ۸۰۰ هزار تومان با شرایط پرداخت گروه «ب» برای فروش اعلام شده است.

از طرف دیگر یک قطعه زمین دیگری به متراژ ۴۸۰ متر مربع در خیابان کردستان‌، خیابان شیراز جنوبی با کاربری مسکونی طبق شرایط گروه «د» آماده تحویل به خریدار است و قیمت پایه مزایده هر مترمربع این زمین ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

علاوه براین در منطقه بلوار فردوس غرب‌، حدفاصل بزرگراه شهید ستاری و خیابان رامین جنوبی‌، زمینی با مساحت ۳۱۴ متر مربع با قیمت متری یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان با شرایط گروه «ج» به بازار فروش معرفی شده است.

همچنین ۲ میلیون تومان قیمت هر مترمربع یک زمین ۵۵۰ مترمربعی با کاربری مسکونی در خیابان استاد حسن‌بنا شمالی است که خریدار باید طبق گروه «ب» ( ۴۰ درصد پیش پرداخت‌، ۱۰ درصد در زمان تحویل‌، ۵۰ درصد در اقساط ۱۸ ماهه و ۱۰ درصد برای تخفیف پرداخت نقدی ) مبلغ خرید را در صورت برنده شدن در مزایده پرداخت کند.

از سوی دیگر در منطقه شمال تهران‌، خیابان دارآباد در خیابان شهید پورابتهاج زمینی با مساحت ۴۰۲۹ مترمربع با قیمت متری ۷میلیون و ۴۰۰هزار تومان و کاربری مسکونی و شرایط گروه «د» برای مزایده پیشنهاد شده است.

یک قطعه زمین ۶۰۰ متری با کاربری مسکونی در منطقه پاسداران‌، خیابان بوستان هفتم نیز به قیمت متری ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان برای فروش مزایده ای اعلام شده است و خریدار باید بر اساس گروه «د» مبلغ خرید را پرداخت کند و در صورت پرداخت نقدی از ۱۴ درصد تخفیف برخوردار خواهد شد.

از طرف دیگر‌، شرایط گروه «ج» برای فروش زمینی با مساحت ۵۴۴ متر مربع در خیابان ولیعصر در محدوده توانیر در نظر گرفته شده است، البته نرخ فروش پایه برای هر متر از این زمین ۳میلیون و ۸۶۰ هزار تومان برآورد شده است.

همچنین در خیابان شریعتی حوالی قیطریه یک قطعه زمین با کاربری مسکونی به متراژ ۶۴۸ متر مربع برای مزایده با قیمت پایه؛ یعنی متری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار با شرایط پرداخت گروه «د» ارزش‌گذاری شده است.

علاوه براین زمینی با متراژ ۳۷۸ مترمربع در جاده مخصوص کرج محدوده وردآورد به قیمت متری ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است و شرایط پرداخت مبلغ خرید این زمین بر اساس گروه «ج» است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت پایه قطعه زمینی ۲۵۴ متری در خیابان ملاصدرا‌، خیابان شیخ بهائی شمالی است که برای مزایده اعلام شده و گروه «ج» ( ۳۰ درصد پیش پرداخت‌، ۱۰ درصد در زمان تحویل ملک‌، ۶۰ درصد در اقساط ۲۴ ماهه و ۱۲ درصد برای تخفیف پرداخت نقدی ) شرایط پرداخت این فایل را تعیین می‌کند.

 

 

    نظرات