نشست نماینده مردم شهرستانهای زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی با...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،دکتر وقفچی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با مهندس رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف منابع آب حوزه انتخابی خود، گفتگو نمود.

در این نشست،دکتر وقفچی با طرح مسائلی در خصوص سد سازی و اینکه سدهای معیشتی برای شهرستان طارم از اهمیت فراوانی برخوردار است،اظهار داشت:برای ساخت و احداث سدهای کوچک در جهت تامین آب برای فصول گرم و خشک این شهرستان،بهترین راهکار مناسب می تواند جلب مشارکت مردم و جذب سرمایه گذار از طریق بخش خصوصی باشد.

وقفچی، به ظرفیت بالای شهرستان طارم و تولید بیش از ۴۰ درصدی زیتون از سهم کل کشور اشاره نمود و تصریح کرد:با تامین آب پایدار و مطمئن می توان این رقم را به دوبرابر افزایش داد که در این صورت می توان گفت؛ با سرمایه گذاری اندک،سود بیشتری عاید کشاورزان و بهره برداران خواهد شد.

مهندس رضاپور نیز با تاکید بر لزوم ممنوعیت توسعه کشاورزی برای محصولات پرآب مصرف، اظهار داشت: جمع آوری و ذخیره سازی آبهای جاری حاصله از بارانهای سیل آسا و متداوم، یکی از منابع تامین آب پایدار برای کشاورزان منطقه است.

رضاپور به نقش مهم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کردو گفت:اگر همه در راستای عمران و آبادانی منطقه تلاش کنیم، می توانیم به تصمیمات مهم و مثمر ثمری برسیم.

وی به لزوم مطالعه و بررسی در خصوص سدسازی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و عنوان داشت: طرحهای مطالعاتی بایستی توجیه کافی و اقتصادی داشته باشند تا در آینده با عدم تامین اعتبار و بودجه به مشکل بر نخورند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات