حال خوب مشهد، ثمره رویکرد تعاملی مدیریت شهری با  ...

حال خوب مشهد، ثمره رویکرد تعاملی مدیریت شهری با ...

حال خوب مشهد، ثمره رویکرد تعاملی مدیریت شهری با تمامی دستگاه‌هاست است/ انتخابات ۹۶، مصداق بارز صیانت از حقوق مردم بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری ظهر امروز و در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان مشهد با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، اظهارکرد: در این ایام مبارک ضمن برگزاری مراسم جشن و سرور، باید به عناصر مهم فرهنگ رضوی نیز توجه کنیم چراکه بهترین و مناسب‌ترین زمان برای ترویج و پرداختن به آنها، دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه عناصر مهم و تاثیرگذاری از فرهنگ رضوی مغفول مانده‌اند، گفت: توجه به این عناصر همچون رواداری، گفتگو، مدارا و ... که حقوق حقه مردم بوده، در مقطع کنونی کشور نیاز مبرم جامعه است.

حیدری افزود: ما باید بر روی این مفاهیم از رهگذر سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) اصرار و تاکید کنیم اما متاسفانه از این موارد غفلت کرده‌ایم و امروز همین مفاهیم دستاویزی برای برخی مدعیان دروغین حقوق بشر شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت و کار کردن در مشهد دارای ارزش‌ها و خدمات و آثار مبارکی است و در عین حال سختی های خودش راهم دارد که طی دو سال اخیر آن را در مدیریت شهری به عینه حس کرده‌ایم.

حیدری عدم وجود هم‌افزایی و انسجام بین دستگاه‌ها و عناصر تاثیرگذار برای خدمت‌رسانی به مردم را عنصری مغفول مانده در مشهد دانست که طی چهار دهه اخیر مانع از توسعه شهر شده است و تصریح کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری مشهد این اختلافات بین دستگاهی بعضا به محاکم قضایی نیز کشیده شده که نشان از عمق فاجعه در شهر امام‌رضا(ع) بوده است.

وی اظهارکرد: شورای پنجم شهر مشهد پس از رای اعتماد معنادار مردم، با حفظ هویت فکری و جریانی خود بعنوان لیست امید، مبنا را تعامل با تمامی دستگاه‌ها و عوامل تاثیرگذار و ذی‌نفوذ در شهر گذاشته و بواسطه همین رویکرد، علی رغم شرایط دشوار موجود، گشایش‌ها و اتفاقات ارزنده‌ای را شاهد هستیم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از همین دستگاه های تاثیرگذار، حوزه دولت و نمایندگان عالی آن در استانداری و فرمانداری است، گفت: «خوش‌نیت» بعنوان عنصری مدیریتی، خدمات ارزشمندی انجام داد و مدیریت وقت سیاسی استان، هوشمندی ویژه‌ای برای انتصاب وی بعنوان سرپرست فرمانداری مشهد بکار گرفت.

حیدری در ادامه به سابقه خوش نیت در آموزش و پرورش تبادکان پرداخت و تصریح کرد: وی چنین مجموعه‌ای را با ۱۳۰ هزار دانش‌آموز که از تعداد دانش آموزان ۵ استان کشور بیشتر است، به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد که این خود هنرنمایی است.

وی افزود: فرمانداری‌های کلانشهرها در کنار وظایف متعدد، دو نقش برجسته‌ ایفا می‌کنند که یکی از آنها حوزه مدیریت بحران و دیگری انتخابات است.

حیدری عملکرد فرمانداری مشهد در این ۲ زمینه را بی‌بدیل دانست و اظهارکرد: فرمانداری در کنار نقش هوشمندانه و دقیق سایر نهادها همچون شورای تامین، در حوزه مدیریت بحران بسیار ارزنده عمل کرد؛ شایان ذکر است که مدیریت شهری مشهد برای پاسخگویی به مطالبات مردمی و افزایش رضایت عمومی تلاش های بسیاری داشته و مدیریت صحیح این حوزه نیز افتخار دیگری برای خوش‌نیت محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به برگزاری سالم، پرشور، رقابتی و مشارکتی انتخابات در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: علی‍رغم تمامی بحث‌ها و حواشی پیش‌آمده، موفقیت دیگری در کارنامه فرمانداری مشهد ثبت شد و بازخوانی دومرتبه‌ای آرا، سلامت انتخابات را تایید کرد.

حیدری با بیان اینکه برگزاری انتخابات در مشهد کار آسانی نیست، اظهارکرد: انتخابات امسال مجلس سبب شده تا مسئولیت دشواری پیش روی «هاشمی»، فرماندار مشهد باشد؛ حضور و مشارکت حداکثری، رقابتی بودن، سلامت و صیانت از آراء مردم کار بسیار مهمی است که زیرساخت های آن در دوره قبل به خوبی گذاشته شده و در دوره جدید نیز میتوانیم شاهد تداوم آن باشیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی از ظرفیت و توانمندی های مدیریتی خوش‌نیت، فرماندار سابق مشهد بهره لازم را ببرد.

رئیس شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های عمرانی و مدیریت شهری پرداخت و با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری ارتباطات نزدیکی با این حوزه در فرمانداری دارد، خاطرنشان کرد: کمیته تطبیق مصوبات شورا تعامل بسیار خوب و نگاه کارشناسی داشته و میزان طرح‌ها و لوایح ارسال شده و موارد بررسی شده نشان از دقت شورای شهر برای تطابق مصوبات با قوانین بالادستی دارد.

حیدری با بیان اینکه فضای مدیریت شهری برای توسعه شهر آماده شده است، گفت: با تکیه بر همین نگاه، در مناطق پیرامونی شهر سعی کردیم به مطالبات مردمی پاسخگویی کنیم و با تکیه بر سیاست توسعه متوازن و عدالت‌محور نیازهای های شهروندان که برخی سالها به طول انجامیده را تامین نماییم.

وی نقش استاندار و فرماندار، بعنوان نمایندگان عالی دولت را در هم‌افزایی شکل گرفته در شهر مشهد بسیار حائز اهمیت خواند و اظهارکرد: موفقیت مدیریت شهری مشهد در تهاتر ۴۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی های خود یکی از ثمره های همین فضای تعاملی شکل گرفته است.

حیدری افزود: امیدواریم این نگاه و رویکرد در دوره جدید نیز تداوم داشته باشد و بتوانیم با کمک یکدیگر، در این شرایط خاص که برخی بدنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند، نشاط و امید را در بین عموم مردم تزریق کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشهد نیز همچنان به مانند گذشته در خدمت مدیریت دولت بوده تا در تعامل بین‌دستگاهی اتفاقات خوب برای مشهد، شهر تمامی مردم دنیا، ادامه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات