مکلف شدن شهرداری نسبت به تعیین تکلیف معابر بانام  ...

مکلف شدن شهرداری نسبت به تعیین تکلیف معابر بانام ...

مکلف شدن شهرداری نسبت به تعیین تکلیف معابر بانام های مشابه تا ۳ ماه آینده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با با موضوع گفتگو و تبادل نظر پیرامون «نام های تکراری معابر و خیابان‌ها و مسائل و مشکلات آنها» برگزار شد.

احسان اصولی در این نشست با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای پنجم این موضوع مورد توجه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بوده چراکه موجب سردرگمی مردم و نهادهای خدمت‌رسان همچون اورژانس و آتش‌نشانی بوده است، اظهارکرد: از دید شهروندان نیز این تکرر اسامی و نام‌ها نوعی نقیصه دیده می‌شود.

وی افزود: در شهر مشهد و بویژه از جنبه فرهنگی و اجتماعی، نام‌ها و اسامی بسیاری از شخصیت‌ها، مفاخر و چهره های شاخص وجود دارد که به جهت محدودیت معابر و نبود معبرهای جدیدالاحداث امکان بهره‌گیری از این نام‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه براساس آمار برای نامگذاری ۸۰ معبر شهری از ۳۱ نام و عنوان استفاده شده است، گفت: با تثبیت این اسامی و منحصر کردن هر اسم برای یک خیابان، ۴۹ معبر را میتوان به شکل جدید نامگذاری کرد.

اصولی با اشاره به نظرسنجی های مختلفی که در این زمینه از شهروندان بعمل آمده است، خاطرنشان کرد: این فرآیند پیچیدگی های خاص خود را دارد چراکه این تغییر نام‌ها با مقاومت مردم و ساکنان روبرو می‌شود و عمده شهروندان مصر به حفظ اسامی هستند.

وی در پایان این جلسه به قرائت نظریه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد پرداخت که براساس آن شهرداری مکلف شد ظرف مدت ۳ ماه برنامه های خود را درخصوص نام های تکراری معابر تدوین و جهت تایید به کمیسیون ارائه دهد.

اصولی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد باید اقدامات و فعالیت های تبلیغی و ترویجی را با هدف تبیین ضرورت تغییر نام های تکراری معابر در مشهد با همکاری رسانه ملی، صداوسیما و سایر رسانه‌ها و مطبوعات تعریف کند.

وی افزود: شهرداری در این مدت باید شاخص‌های مدنظر جهت دسته‌بندی و اولویت‌بندی معابر به منظور تغییر نام های تکراری را تعریف و اقدامات تسهیلگرایانه جهت توجیه شهروندان را انجام دهد و سپس نام های جایگزین برای معابر را احصا کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات