تغییر نام معابر با اقناع افکار عمومی و نظرسنجی  ...

تغییر نام معابر با اقناع افکار عمومی و نظرسنجی ...

تغییر نام معابر با اقناع افکار عمومی و نظرسنجی همگانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده صبح امروز و در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه نامگذاری معابر از وجوه مختلفی برخوردار است، اظهارکرد: هرکدام از نامگذاری هایی که پیشتر شده، علتی داشته و گذر زمان سبب شده تا امروز این نام‌ها بخشی از هویت ساکنان باشند.

وی در ادامه به روش های مختلف مرسوم نامگذاری در کلانشهرها پرداخت و گفت: یک مدل، مشارکت‌محور است بدین ترتیب که از مردم نظرسنجی می‌شود؛ این روش با فرهنگ سنتی ما تطابق بیشتری دارد.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: امروزه عوامل مدرنیته نیز به شهرها آمده و مدل دیگری نیز با موضوع هویت‌محور است که نیاز آنچنانی به نظرسنجی از افکار عمومی نداریم و در مقابل از متخصصان و صاحبنظران و نمایندگان اقشار مختلف بهره گرفته می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه نامگذاری معابر این شهر نیازمند مدلی تلفیقی از روش های فوق‌الذکر است، گفت: به هیچ وجه نمیتوان نظرات مردمی را نادیده گرفت و آنها را در تصمیمات خود ترتیب اثر نداد.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: زمانی که مردم از علل و اهمیت تغییر نام معابر محل سکونت خود اگاهی یابند و این تغییر نام با بهره‌گیری از نظرات آنها باشد، ایشان نیز اقناع خواهند شد و مدیریت شهری را همراهی می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم شهروندمداری و محله‌محوری در نامگذاری‌ها، گفت: تغییر نام یک خیابان گاه هزینه‌ای بیشتر از نامگذاری اولیه دارد و با این اقدام ساکنانی که در محل سکونت خود ریشه دارند و هویت خود را از آن محل و اسم میدانند، معترض می‌شوند؛ با نظرسنجی علمی و استناد به نتایج آن میتوان مردم را در جهت این اصلاح همراه خود کرد.

موحدی‌زاده افزود: نامگذاری مناسب موجب زیبایی شهر خواهد شد و شهر را جلوه خاصی می‌بخشد.

وی با بیان اینکه کمیته نامگداری از نقش برجسته‌ای برخوردار است، اظهارکرد: نخبگان شهر و افراد مرتبط به این موضوع در کمیته جمع شده‌اند و باید نکات مختلفی را مدنظر قرار دهند که از جمله آن میتوان به نظرسنجی عمومی و اقناع افکار مردم اشاره کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: تمامی مجموعه‌ها و دستگاه های ذیربط در این خصوص باید یکپارچه عمل کنند و تصمیمات جزیره‌ای اتخاذ نشود چراکه ممکن است این عدم هماهنگی، تصمیمات را خنثی کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات