نظارت بر نحوه اجرای پروژه  فردین پور با معاونت زیر بنایی شهرداری است

نظارت بر نحوه اجرای پروژه فردین پور با معاونت زیر بنایی شهرداری است

رحمتی، دبیر و عضو هیات رییسه شورای شهر اراک نیز در این رابطه گفت: در پروژه فردین پور که براساس سیاست های باز آفرینی شهری شروع به کار کرده می بایست پهنه ای به مساحت ۷/۲ هکتار توسط شهرداری تملک می شد که تا کنون تنها حدود ۲/۱ هکتار آن تملک شده که از این مقدار کمتر از نیمی از آن، یعنی حدود ۵۰۰۰ مترمربع طی فراخوان سازمان سرمایه گذاری به شرکت پارس مسکن الوند به مدت ۳۶ ماه واگذار شده است. در واقع فاز اول، بازسازی بافت فرسوده پروژه شهید فردین پور است که در قالب ۴ بلوک مسکونی و ۱ بلوک تجاری و اداری به صورت مشارکت با شهرداری می باشد.
رحمتی با تاکید بر این موضوع که نظارت بر نحوه اجرای پروژه فردین پور با معاونت زیر بنایی شهرداری است اظهارکرد: از ۷۰۰۰ متری که تملک شده است ۴ پلاک باقی مانده که بعد از تملک آن ها سازمان سرمایه گذاری در فاز دوم، فراخوان بعدی پروه را اعلام می کند.
رضا خسروی، معاون امور زیر بنایی و حمل نقل شهری شهرداری اراک نیز در این رابطه طبیان کرد: پروژه فردین پور درسال ۸۹ آغاز به کار کرد و با وجود مشکلاتی که بر سر راه آن وجود داشت، روند اجرایی آن به کندی پیش رفت اما با آغاز به کار شورای پنجم اقدامات مثبتی در راستای تکمیل این پروژه صورت گرفت.
از جمله این اقدامات می توان به تکمیل بلوک ۱۲ واحدی" q" در سال ۹۷ که شامل ۶طبقه و ۱ پیلوت است اشاره کرد. البته باید گفت که ساخت این بلوک کاملا توسط شهرداری و بدون مشارکت سرمایه گذار انجام شده است.
وی افزود: شهرداری با مشارکت شرکت پارس مسکن الوند ساخت ۵ بلوک دیگر را شروع کرده است. این بلوک ها در عرصه ای به پهنای حدود ۴۰۰/۵ مترمربع و ۱۲۰۰۰هزار متر بنا که شامل ۴ بلوک مسکونی و ۱ بلوک تجاری واداری است که تملک در این عرصه به صورت کامل صورت گرفته اما تملک در سایر بلوک ها به علت عدم همکاری برخی ساکنین در واگذاری املاک به صورت نیمه کاره باقی مانده است. هزینه این پروژه نیز از فروش اوراق مشارکت تامین شده که این مبلغ حدود ۳۷ میلیارد تومان است که از این مقدار حدود ۹۰ درصد آن صرف تملکات شده است.
خسروی در رابطه با رویکرد شهرداری به منظور اجرای این گونه پروژه ها بیان کرد: شهرداری به منظور ساماندهی، بهسازی و نوسازی مناطق فرسوده، با مشارکت شرکت های عمرانی مختلف اقدام به خرید مناطق فرسوده در نقاط مختلف شهری کرده و با تملک واحدهای تجاری و مسکونی فرسوده و تخریب این واحدها، عرصه ای یکپارچه در این مناطق به وجود آورده و در این راستا اقدام به ساخت واحد هایی تحت عنوان زیربلوک کرده است. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات