حفظ فضای سبز از توسعه‌ی آن مهم‌تر است

حفظ فضای سبز از توسعه‌ی آن مهم‌تر است

شهردار کرمان گفت: در حال حاضر حفظ فضای سبز شهر کرمان از توسعه‌ی آن مهم‌تر است.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نشست عمومی امشب شورای شهر، ضمن عرض تبریک دهه‌ی کرامت و روز قلم و نیز خیر مقدم به آقای مویدی عضو جدید شورای اسلامی شهر در پاسخ به سوالات ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر در خصوص دلیل خشکی برخی درختان شهر و ابیاری آن‌ها گفت: در فضای سبز شهری دو سه مورد مانند درختان خیابان جهاد و بلوار هوانیروز وجود دارند که دچار مشکلاتی هستند که مربوط به سال‌های گذشته است و در حال حاضر بروز پیدا کر‌ده‌اند.
وی ادامه داد: زمانی که خیابان‌های جهاد و هوانیروز زیر سازی شدند، زیر این درختان هم زیرسازی شده و حالا با رشد درخت، ریشه به این نواحی برخورد کرده و امکان رشد و گسترش بیشتر نداشت که باعث خشکی برخی از آنها شده بود. در نتیجه ما با حفر گودال‌هایی در کنار درختان این دو خیابان (که ریشه بتواند در خاک آن رشد کند) مشکل را حل کردیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص آبیاری درختان گفت: تا پیش از این درختان و فضای سبز شهری با آب شرب آبیاری می‌شدند اما در حال حاضر به دلیل کمبود آب، حتی لچکی‌ها هم دیگر با آب شرب آبیاری نمی‌شوند اما چون به آب شیرین عادت کرده بودند، با تعییر نوع آب، تا عادت کردن به شرایط لطمه می‌بینند.
وی با بیان اینکه همچنین ما در همه جا آب نداریم به خصوص در بلوار جمهوری، به همین دلیل مجوز حفر تعدادی چاه را گرفتیم که در حال تجهیز هستند، ادامه داد: برای توسعه‌ی شبکه‌ی آب خام شهر حداقل ۲۰ میلیارد تومان نیاز است که در سالجاری حدود ۱۱ میلیارد تومان آن محقق می‌شود.
شهردار کرمان به بالا بودن EC آب برخی از چاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این مساله دیگر از دست ما خارج است و ممکن است حتی جایگزینی و حفر چاه دیگر هم مشکل را حل نکند و آن چاه هم EC بالایی داشته باشد.
عالم زاده خاطرنشان کرد: در خصوص آب‌های زیرسطحی هم که EC بالایی دارند، مقداری از آن سهم شهرداری است که داده نمی‌شود. بنابراین جلسه‌ای با معاونت عمرانی استانداری و برق منطقه‌ای داشتیم اما به تفاهم نرسیدیم، در نتیجه ما هم مجوز حفاری به شرکت برق را ندادیم و امیدواریم با ورود استاندار به این مساله، تعیین تکلیف نهایی در این خصوص انجام شود.
عالم‌زاده همچنین گفت: طی جلساتی به این نتیجه رسیدیم که شاید فضای سبز، اولویت شهرداران مناطق نباشد، به همین دلیل تصویب کردیم تمامی ناظران فضای سبز از خود سازمان فضای سبز که زیر نظر مدیریت این سازمان فعالیت می‌کنند بلشند تا تخصصی بر این حوزه نظارت کنند.
شهردار کرمان گفت: در خصوص آفات درختان نیز با همکاری و رایزنی با مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر ، تدابیری اندیشیده شده که در حال اجرا هستند.
فاطمه نخعی فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdarmoarefemoayedi.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات