سامانه خنک‌کن مدیای نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون به بهره‌برداری رسید

سامانه خنک‌کن مدیای نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون به بهره‌برداری رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "اسماعیل نمازی" گفت: با بهره‏برداری از سامانه خنک‏‌کن تبخیری بالادستی هوای ورودی به روش مدیای مرطوب نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون ۶۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق این نیروگاه اضافه شد.
وی با بیان اینکه اجرا و بهره‏برداری از این سامانه با هدف افزایش توان تولید واحدهای گازی در فصل گرم و همچنین تامین تقاضای برق در تابستان انجام شده است، افزود: در این روش با رویکرد دانش بنیان، متخصصان داخلی کشور در کمتر از پنج ماه موفق شدند تا بیش از ۶۵ مگاوات (معادل ۱۳ درصد قدرت عملی)، تولید برق را برای دو بلوک سیکل ترکیبی بزرگترین نیروگاه جنوب غرب فارس افزایش دهند.
مدیرکل دفتر تحقیقات و ساخت داخل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: طراحی و اجرای کولرهای تبخیری واحدهای گازی میتسوبیشی برای اولین در ایران از مهم‏ترین نوآوری‏ها و دستاوردهای این پروژه به‌شمار می‏آید.
وی افزود: کولرهای تبخیری بالادستی مدیای مرطوب اجرا شده در حین داشتن حداکثر راندمان خنک‏کاری و افزایش توان برای واحدهای گازی و سیکل ترکیبی، تمامی ملاحظات حفاظتی واحدهای گازی را داراست و همچنین دارای سامانه کاهش افت فشار هوای ورودی در ایام سرد سال است.
نمازی تاکید کرد: این پروژه علاوه بر اشغالزایی مستقیم و غیر مستقیم افراد بومی و غیر بومی منجر به کاهش هزینه‏ها بخصوص در زمینه خرید تجهیزات خارجی و توجه ویژه به اقتصاد دانش‏بنیان و تولید ملی شده است.
گفتنی است، در سیستم مدیا بر اثر پاشیدن آب روی پدهای سلولزی و مرطوب شدن آن، دمای هوای ورودی توربین کاهش یافته و توان تولیدی توربین افزایش می‌یابد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات