تلاش در ارتقاء سطح کیفی زندگی کودکان در شهر دوستدار کودک

تلاش در ارتقاء سطح کیفی زندگی کودکان در شهر دوستدار کودک

تلاش در ارتقاء سطح کیفی زندگی کودکان در شهر دوستدار کودک

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بر تلاش در ارتقاء کیفیت زندگی کودکان به عنوان مولفه‌های شهر دوستدار کودک تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد با بیان این مطلب، اظهار کرد: ماموریت شهر دوستدار کودک تلاش برای ارتقاء کیفیت زندگی کودکان در شهرهای مبتنی بر ارزش‌های بومی و با تاکید بر ابعاد رشدی کودکان (شامل رشد شناختی، جسمانی، اجتماعی، هیجانی، معنوی و...) و پرورش خلاقیت‌های آنها با اهداف ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان در شهر است.
وی در ادامه افزود: طبق ماده یک قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب دهم بهمن ماه سال ۸۱ مجلس شورای اسلامی گروه سنی زیر ۱۸ سال ( کودک و نوجوان) از حمایتهای مقرر در دستورالعمل شهر دوستدار کودک برخوردار هستند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه شهر دوستدار کودک، شهری است که کودکان را در کانون توجه قرار داده، گفت: این شهر جهت مناسب‌سازی، مطلوب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی، اجتماعی و فرهنگی شهر برای فعالیت کودکان تلاش می‌کند.
حسین‌نژاد با اشاره به اهم فعالیت‌های این مجموعه، توضیح داد: برنامه‌ریزی و مدیریت، نظارت (طرح‌ها و برنامه‌ها) و ارزیابی، فعالیت‌های ترویجی، آموزشی و امور پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با شهر دوستدار کودک توسط شهرداری در همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله این فعالیت‌ها است.
وی چشم‌انداز این فعالیت‌ها را نائل شدن کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری دارای شهرهای دوستدار کودک خواند و گفت: با توسعه شهرهای الگو در این زمینه تا سال ۱۴۰۴ این مهم برنامه‌ریزی شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با تاکید بر ارتقاء جایگاه ملی و بین‌المللی شهرهای کشور در حوزه شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: همچنین توسعه و استانداردسازی فضاهای فعالیتی کودکان در شهر و زمینه‌سازی و تشویق مشارکت کودکان در مدیریت شهری از این دست است.
حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و بانشاط کودکان و نوجوانان در شهر، کمک به ارتقاء سلامت جسمی و روانی کودکان، ایجاد انگیزه و تکریم فعالان این حوزه و توسعه و ارتقاء فضاهای بازی مطلوب برای کودکان در شهرها نیز مطلوب است.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات