طرح توسعه شبکه آب خام راهی برای نجات فضای سبز شهر کرمان

طرح توسعه شبکه آب خام راهی برای نجات فضای سبز شهر کرمان

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: کمبود آب، مشکل بزرگ فضای سبز شهر کرمان است.

ید الله علیزاده درگفت وگو با کرمان آنلاین افزود: امیدواریم با پیگیری شهردار کرمان و با طراحی و  اجرای طرح توسعه شبکه آب خام، حفر چاههای جدید و استفاده از شبکه آبیاری تحت فشار، بتوانیم مشکل کم آبی فضای سبز شهر کرمان را  برطرف کنیم

وی با اشاره به این که تعدادی از پارک های شهر با آب شرب شهری آبیاری می‌شدند؛ افزود: اولویت اول، تامین آب شرب مردم است که با توجه به کمبود آب، تصمیم گرفتیم آبیاری فضای سبز با آب شرب به حداقل برسد و به جای آن با تانکر آبیاری انجام شود.

وی  مشکل آبرسانی با تانکر را پایین آمدن کیفیت آبیاری عنوان و خاطرنشان کرد: این وضعیت موجب افزایش دوره‌ی آبیاری فضای سبز می شود.

علیزاده افزود: با تغییر این رویه، در حال حاضر آبیاری بیست روزه طی دوره  ۶۰ تا ۷۰ روزه انجام می شود که  برای رفع این مشکل به دنبال انجام کارهای اساسی و زیربنایی هستیم که یکی از این موارد توسعه شبکه آبیاری آب خام است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان به حمایت شهردار کرمان از این طرح اشاره کرد و گفت: مطالعات طرح توسعه شبکه آب خام توسط شرکت آب بید انجام و اعتباراتی برای آن درنظر گرفته شده است که در صورت آماده شدن کامل طرح، درآینده اجرایی می شود.

وی متراژ شبکه موجود آب خام در سطح شهر کرمان را در حال حاضر ۳۲۹ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از سال۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ حدود ۲۴ کیلومتر به طول شبکه آب خام افزوده شده که این میزان توسعه موجب حذف ۱۰۲ امتیاز آب شرب از فضاهای سبز شهر کرمان شده است.

علیزاده ادامه داد : با پیگیری مهندس عالم زاده شهردار کرمان به زودی به سمت توسعه شبکه آب خام پیش خواهیم رفت که در این صورت فضای سبز شهر کرمان از جمله پارکها، دیگر با آب شرب آبیاری نخواهند شد.

وی در مورد کیفیت آب شهر کرمان گفت: آب مورد استفاده برای فضای سبز سختی بالایی دارد و شوری یا ec آب بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ است که البته برای جبران این مشکل به سمت کاشت گونه های مقاوم و کم آب پیش رفته ایم.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات