آبیاری تحت فشار فضای سبز شرکت آب منطقه ای تهران اجرا شد

سرپرست امور تدارکات و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای تهران از انجام آبیاری تحت فشار فضای سبز شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "کوروش همدانیان فرد" با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به بحران کاهش منابع آبی و لزوم کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری و مکانیزه نمودن سیستم های تاسیساتی،آبیاری تحت فشار فضای سبز شرکت آب منطقه ای تهران طبق استانداردهای بین المللی در سطح ۱۶ هزار متر مربع اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این سیستم از دو روش آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی استفاده شده که راندمان آبیاری در روش بارانی ۷۵ و در روش قطره ای ۹۰ درصد  می باشد، افزود: بکارگیری سیستم آبیاری تحت فشار باعث افزایش راندمان مصرف و توزیع آب در فضای سبز شده و حدوداً  ۲۵ الی ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب ایجاد می نماید.

در ادامه "علی حسین معیدی نیا" مجری خط دوم  انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین به عنوان ناظر بر طرح آبیاری تحت فشار عنوان کرد: در این سیستم از تکنولوژی درایو دور متغیر استفاده شده که براساس سیگنال های سنسور فشار، سبب ثابت ماندن فشار در محدوده ۳ بار در دبی های مختلف می گردد و این امر در افزایش عمر ایستگاه پمپاژ و سهولت بهره برداری بسیار موثر می باشد.

وی پاشنده های مورد استفاده در این طرح را آب پاش های مخفی شونده PGP ، PGJ و PS ، و میکرو پاشنده های میکروجت و شرابلر  دانست و تصریح کرد: این آب پاش ها ضمن ایجاد زیبایی در فضای سبز، از یکنواختی پخش بسیار بالایی برخوردار می باشد.

معیدی نیا در پایان خاطر نشان کرد: آرایش شبکه خط اصلی بصورت حلقه ای (لوپ) بوده و کل فضای سبز شرکت به ۸  ناحیه (زون) تقسیم بندی  شده و آبیاری آن طبق برنامه زمانبندی متناسب با نیاز آبی گیاه و  بصورت روزانه انجام میگیرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات