اجلاس شهرداران جهان اسلام، فرصتی برای گفتگو و  ...

اجلاس شهرداران جهان اسلام، فرصتی برای گفتگو و ...

اجلاس شهرداران جهان اسلام، فرصتی برای گفتگو و گسترش تعاملات/ فرهنگ رضوی را باید با شرایط روز انطباق دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام و پارسی‌زبان، اظهارکرد: مشهد از طرف سازمان یونسکو بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و لذا پتانسیل و ظرفیت های بسیاری در این شهر برای دعوت از شهرداران شهرهای کشورهای اسلامی وجود دارد.

موحدی‌زاده با بیان اینکه بواسطه چنین نشست‌هایی میتوان به گفتگو و تعامل و تبادل نظر برای اداره بهتر شهرها پرداخت، گفت: مشهدمقدس با توجه به حضور میلیونی زائران در این شهر، از قابلیت های بسیاری برای جذب سرمایه‌، بویژه سرمایه‌گذاران خارجی برخوردار است و آنها نیز میتوانند با مشارکت خود زمینه رشد و توسعه بیشتر گردشگری در مشهد را فراهم آورند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد این تبادل تجربیات را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: افراد مختلف در این نشست ضمن سخنرانی‌ها، به بیان تجارب و ایده های خود می‌پردازند و این گفتگو و تعامل موجب می‌شود تجربیات را در اداره بهتر شهرها مورد استفاده قراردهیم.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: مشهد با توجه وجود بارگاه منور امام‌رضا(ع) از اهمیت بسیار والایی برخوردار است؛ امامی که مظهر گفتگو، رواداری و مداراست و از این فرهنگ رضوی میتوان بعنوان الگویی ارزشمند بهره گرفت.

وی تاکید کرد: این گفتمان و فرهنگ را باید با شرایط روز انطباق دهیم و در این رابطه طرح‌ها و ایده های نوینی را میتوان بین شهرداران مطرح کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات