برگزاری جلسه ۲۴۱ شورای مرکزی

برگزاری جلسه ۲۴۱ شورای مرکزی


برگزاری جلسه ۲۴۱ شورای مرکزی

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عصر روز سه شنبه  ۱۸ تیر ماه جلسه ۲۴۱ خود را با حضور اعضای اصلی و علی البدل و روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به ریاست مهندس بهادری، دبیر اجرایی شورای مرکزی در محل سالن جلسات این شورا برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی در این نشست که با حضور ۲۴ نفر از اعضای اصلی رسمیت یافت، رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورای مرکزی گزارشی از روند  مقدمات برگزاری انتخاباتی سالم و دقیق و بی طرفانه بیان داشت و گفت:۱۲۲ نفر از اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها برای شرکت در این رقابت داوطلب شده‌اند که تاکنون هفت نفر از آنان انصراف داده اند.
وی در ادامه سخنان خود به تشریح نحوه رای گیری پرداخت و گفت:  برای صرفه جویی در هزینه ها کتاب انتخابات چاپ نخواهد شد و صرفاً از طریق سیستمی وتشکیل جلسه فشرده، کاندیداها معرفی می شوند.

مصوبه شورای مرکزی در مورد تعداد اسامی مندرج بر  روی برگه های آرا

اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست ۲۴۱ خود با اکثریت آرا به تصویب رساندند که  مطابق ادوار گذشته ، در هنگام برگزاری انتخابات شورای مرکزی اسامی ۶۴ نفر در برگه‌های رای درج شود.
در این مصوبه که جهت تصمیم نهایی و ابلاغ و اجرا به وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود ، با استناد به ماده ۱۹ قانون نظام مهندسی ساختمان و مواد۱۰۷ ۱۰۸  آیین نامه اجرایی، در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شورای مرکزی توضیحاتی داده شده است.
پیش از این رئیس وقت هیئت اجرایی انتخابات شورای مرکزی در نامه به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود با عنایت به اینکه در ادوار گذشته به شیوه معمول انتخاب تعداد ۶۴ نفر اعم از اصلی و علی البدل بوده و لیست منتخبان به وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام می گردید، ایشان بر اساس لیست فوق نسبت به انتخاب اعضای شورای مرکزی با قیداصلی و علی البدل اقدام می‌ نمودند.
در جلسه شورای مرکزی مهندس نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی که به عنوان مهمان حضور داشت در سخنان خود به تشریح علل تصمیم اخیر وزارت راه و شهرسازی پرداخت و گفت با درج  تنها ۲۵ نفر از منتخبین در برگه های رای عملاً سبدهای ائتلاف بیشتری حضور می یابند و همه منتخبین از یک ائتلاف نخواهد بود .
به دنبال  این اظهارات،  پیشنهاد شد هیاتی مرکب از دبیر اجرایی شورای مرکزی و چند تن دیگر از اعضای این شورا و دبیر کمیسیون روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان ها با حضور در وزارت راه و شهرسازی در این زمینه به رایزنی خواهند پرداخت.

پیشنهاد عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در فدراسیون جهانی سازمان های مهندسی

در جلسه ۲۴۱ شورای مرکزی ، مهندس حبیب الله بیطرف عضو این شورا در سخنان خود به تفصیل درباره سازمان غیر دولتی فدراسیون جهانی سازمان‌های مهندسی به ایراد سخن پرداخت.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی وی اظهار داشت: فدراسیون یاد شده پنجاه سال است که به عنوان زیر مجموعه سازمان یونسکو در حال فعالیت است . بیطرف در سخنان خود حاضر آن را با چشم انداز ، اهداف و ماموریت های فدراسیون جهانی سازمان‌های مهندسی آشنا کرد و مزایای عضویت در این سازمان را برشمرد . وی گفت فدراسیون جهانی سازمان‌های دولتی تنها سازمان جهانی است که تمام رشته های مهندسی را همراهی می‌کند و تا به حال ۹۰ کشور جهان در آن عضویت یافته اند.
وی در پایان توصیه کرد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان یک نهاد مردمی و ملی در این سازمان بین المللی عضویت یابد و از مزایای عضویت در جهت تعالی اعضای خود بهره مند گردد.
این پیشنهاد به اتفاق آرا مورد تصویب اعضای شورای مرکزی قرار گرفت.

در جلسه ۲۴۱ شورای مرکزی علاوه بر طرح و تصویب بودجه و سرانه عضویت سال ۹۸ سازمان،  پیشنهاد نظام نامه ماده ۱۱۳ آیین‌نامه اجرایی مطرح و نظامنامه سامانه ارجاع نظارت  استانها مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه همچنین گزارش اقدامات انجام شده در خصوص آزمون ماده ۲۷ به اطلاع اعضا رسید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات