هم‌افزایی با کشورهای مجاور سبب رفاه ملی می‌شود

هم‌افزایی با کشورهای مجاور سبب رفاه ملی می‌شود

هم‌افزایی با کشورهای مجاور سبب رفاه ملی می‌شود

رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد گفت: هم‌افزایی با کشورهای مجاور سبب رفاه ملی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رمضانعلی فیضی درباره اجلاس شهرداران جهان اسلام اظهار کرد: هم‌جواری، هم‌زبانی و باور دینی مشترک به‌عنوان فصل‌های بنیادین این نشست است.
وی افزود: تشکیل این رویداد در مشهد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای مذهبی فرصتی است که ضمن تبادل و گفتگوهای فی‌مابین بین کشورهای مجاور، زمینه‌های گفتگو، تبادل اندیشه و به وجود آمدن یک فضای گفتمانی با محوریت گردشگری مذهبی را فراهم می‌کند.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه مشهد یک ظرفیت ملی و فراملی دارد می‌توان یک هم‌افزایی با کشورهای مجاور انجام داد تا از قِبَل این همکاری‌های فراملی در راستای افزایش رفاه ملی به‌عنوان یک خروجی مطرح شود.
وی گفت: مشهد سالانه چندین میلیون زائر داخلی و خارجی دارد این ظرفیت در کشور را نباید ندید گرفت، باید همه تلاش‌ها برای جذب گردشگر و ماندگاری آن در مشهد جدی گرفت. این نشست‌ها فرصت خوبی برای تعامل تجربیات خواهد بود
وی در خصوص حضور شهرهای فارسی‌زبان در این نشست گفت: حوزه تمدن فارسی و فارسی‌زبانان مسلمان که مسلما بر دین اسلام منطبق است یک نمادهایی دارد، صحبت از حوزه تمدن فارسی بدون توجه به فردوسی بزرگ با آن نقش بی‌بدیلش در احیا زبان فارسی در توسعه و گسترش زبان فارسی امکان‌پذیر نیست.
فیضی یادآور شد: زبان فارسی اصالت، موجودیت و حفظش را مدیون این مرد خرسان بزرگ می‌داند و باید از این ظرفیت به‌عنوان نمادی برای گفتگوی شهرها بهره برد.
وی تاکید کرد: در مجموع ما معتقدیم رویداد شهرداران حوزه تمدنی فارسی و اسلامی یک رویداد خوب و مغتنمی است که ما بتوانیم در جمیع جهات هم از حیث مسائل اجتماعی فرهنگی و اقتصادی تجارب خودمان را تبادل کنیم. ما باید الفت، ارتباطات و رواداری درونی این حوزه تمدنی را حفظ کنیم و بیش از گذشته گسترش دهیم
فیضی خاطرنشان کرد: همه ما محتاج این هستیم که از این فرصت استفاده کنیم و گسترش دهیم و هرچه بیشتر هم ملت‌ها و دولت‌ها و مسئولین که خدمت گذار این پهنه بزرگ حوزه تمدنی فارسی اسلامی هستند دل‌هایشان بیش از گذشته به هم نزدیک شود، انسجام شهرهای فراملی را به همراه دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات