استفاده از توان آموزشی و پژوهشی سازمان همیاری درجهت کمک به شهرداری  ...

استفاده از توان آموزشی و پژوهشی سازمان همیاری درجهت کمک به شهرداری ...

استفاده از توان آموزشی و پژوهشی سازمان همیاری درجهت کمک به شهرداری مشهد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از موسسه تحقیقات، آموزش و مشاوره شهرداری‌های خراسان رضوی و مرکز علمی کاربردی شهرداری ها در این شهر بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با همراهی جمعی از مسئولان بخش‌های مختلف معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با حضور در موسسه تحقیقات، آموزش و مشاوره شهرداری‌های خراسان رضوی و مرکز علمی کاربردی شهرداری‌ها در خصوص همکاری مشترک در زمینه آموزش و پژوهش مذاکرات و گفتگوهایی انجام داد.
مدیر موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداری‌های خراسان رضوی در جلسه‌ای مشترک با سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد ضمن اشاره به ظرفیت‌های موسسه آموزش در تربیت نیروی انسانی گفت: به عنوان بخشی از سازمان همیاری شهرداری‌ها و در راستای رسالت‌های این نهاد، در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین موضوعات پژوهشی با شهرداری مشهد همکاری کنیم.
سارا شهرکی ادامه داد: به عنوان پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی برای پیمانکاران خدمات شهری، پاکبانان، پیمانکاران فضای سبز، نیروهای سد معبر و جمع‌آوری متکدیان می‌تواند نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان مشهد داشته باشد که در این حوزه نیز این آمادگی را داریم تا به صورت تخصصی نسبت به تدوین و اجرای دوره‌های مورد نیاز برنامه‌ریزی کنیم.
وی استراتژی سازمان همیاری در حوزه آموزش و پژوهش را کمک به ارتقاء و رشد حوزه مدیریت شهری و شهروندی عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداری‌های استان به عنوان بخش فعال سازمان همیاری در حوزه‌های آموزشی، علاوه بر تلاش برای تدوین و اجرای آموزش‌های کاربردی و مطلوب کارکنان و پیمانکاران حوزه شهری و شهرداری، آمادگی لازم برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلفی چون آموزش‌های شهروندی در حوزه تفکیک پسماند از مبدا، آبیاری درختان و حفظ محیط زیست در خیابان‌های فرعی و ... را دارد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری کشور پیشرو هستیم، گفت: خوشبختانه شهرداری مشهد به عنوان الگوی دیگر شهرداری‌ها کشور در حوزه خدمات شهری شناخته می‌شود و شاهد هستیم که به همین منظور سالانه بارها مورد بازدید بسیاری از شهرداران و مدیران شهری نقاط مختلف کشور قرار می‌گیرد.
یعقوبی تاکید کرد: اکنون که مشهد به عنوان یک الگو در کشور مطرح است نیاز به استفاده از ظرفیتها و کمک متخصصان علمی و اساتید دانشگاهی و همچنین بهره‌گیری از روش‌ها و فنون علمی جدید در این حوزه برای تداوم این شرایط احساس می‌شود.
وی ضمن استقبال از طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی موسسه تحقیقات، آموزش و مشاوره سازمان همیاری شهرداری‌های استان، گفت: تلاش داریم در یک برنامه آموزشی چند ساله پیمانکاران مختلف شهرداری مشهد را براساس سطوح آموزش‌هایی که گذرانده‌اند، رتبه بندی کنیم.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد به اهمیت موضوع آموزش برای تمامی بخش‌های مختلفی که به نوعی به ارائه خدمات شهری می‌پردازند،گفت: پیمانکاران بخش‌های مختلف از جمله راننده‌های تانکرهای آبیاری، نیروهای پرچم زن، غسالان سازمان فردوس‌ها و ... نیز هم آموزش‌ها و دوره‌های آموزشی خاص خود را بگذرانند.
وی به لزوم تشکیل کمیته‌ای در جهت انجام همکاری‌های مشترک تاکید کرد و گفت: بر این اساس در آغاز کار این کمیته ضمن تهیه فرآیندهای اجرایی طرح‌های آموزش شهروندی، برگزاری دوره سبک زندگی برای خانواده‌های پاکبانان و پیمانکاران فضای سبز را برای کاهش آسیب‌های خانوادگی ناشی از فعالیت آنها در این مشاغل، تولید محتواهای آموزشی مناسب، آسیب شناسی وضع موجود پارک‌ها و بررسی ایجاد کلینیک‌های گل و گیاه در پارک‌ها و فضاهای سبز شهری از الزامات آموزشی و پژوهشی مورد توجه شهرداری مشهد است که علاوه بر بررسی نحوه عملکرد آموزشی در این حوزه‌ها باید از ظرفیت‌های موسسه آموزش، مشاوره و تحقیقات شهرداری‌های استان نیز بهره گرفته شود.
اکرم قربانی، مدیر دپارتمان نیز در این جلسه مشترک با اشاره به برگزاری موفق دوره‌های آموزشی پیمانکاران سازمان حمل و نقل بار در قالب دوره‌های آموزشی کاربردی ویژه رانندگان وانت بار و ... عنوان کرد: خوشبختانه با نگاه مثبت حوزه مدیریت شهری در شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری مشهد در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مقوله آموزش و نقش آن در توسعه فرهنگ شهروندی و همچنین ارتقاء نوع و نحوه خدمات‌دهی‌های متولیان شهری به مردم را شاهد هستیم.
وی در خصوص ظرفیت‌های ایجاد شده در موسسه آموزش به عنوان یکی از واحدهای وابسته به سازمان بزرگ همیاری شهرداری‌های استان، گفت: ظرفیت‌های آموزشی، اساتید برجسته، محتواهای آموزشی به روز و کارآمد و همچنین فضا و امکانات آموزشی مطلوب موسسه آموزش، مشاوره و تحقیقات شهرداری‌های استان این امکان را ایجاد کرده است تا در همه زمینه‌های آموزشی به ویژه برگزای همایش‌ها، سمپوزیوم‌ها، دوره‌های کوتاه مدت، بلند مدت، سمینارهای تخصصی، نمایشگاه‌های فناورانه و ارتقاء تحصیلی کارکنان و دست اندرکاران حوزه شهری و شهرداری‌ها و حتی دیگر ارگان‌ها در مرکز آموزش علمی کاربردی تحث پوشش موسسه برنامه‌ریزی ها و اقدامات موفقی انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات