در تهیه طرح تفصیلی، به دنبال التیام و جبران بخشی ازخسارت های مالی و مع...

در تهیه طرح تفصیلی، به دنبال التیام و جبران بخشی ازخسارت های مالی و مع...

با همت مدیران استان مرکزی و شورای شهر اراک، پروژه ۵۵ متری لغو شد ،با تصویب طرح جامع شهر اراک در شورایعالی شهرسازی و معماری کشور، پروژه هفده سال بلاتکلیف مانده ۵۵ متری لغو شد.
این پروژه از ابتدای دهه ۸۰ در طرح جامع شهر اراک دیده شده بود، اما با توجه به اینکه هیچگونه پیوست اقتصادی و اجتماعی در آن مد نظر گرفته نشده بود، طی حدود هفده سال گذشته مدیریت شهری نتوانست آنچنان که باید قدمی برای اجرای آن بردارد، به همین دلیل قریب به دو دهه ساکنین محدوده ۵۵ متری از فروش املاک و انجام کوچک ترین اقدامات ساختمانی، محروم بودند، پیرو همین امر شورای شهر دوره پنجم اراک در آغاز به کار خود، به شهروندان اراکی قول داد تا این پروژه را تعیین تکلیف کند تا جایی که نهایتا مژده لغو پروژه ۵۵ به گوش شهروندان رسید.
مهندس شفیعی، شهردار اراک در رابطه با جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری کشور اظهار کرد: جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری کشور با مدیریت دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی و حضور معاونین وزارتخانه های مربوطه، استاندار مرکزی و اعضای شورای اسلامی شهر اراک تشکیل شد که طی این جلسه طرح جامع شهر اراک همراه با لغو طرح معبر ۵۵ متری به تصویب رسید.
وی ادامه داد: طرح ۵۵ متری حدود هفده سال مردم اراک را بلاتکلیف خود نگه داشته بود و جز دغدغه های اصلی شهروندان به حساب می آمد.
شهردار اراک اظهار کرد: از ابتدای مقرر شدن اجرای طرح ۵۵ متری تنها ۱۰ درصد از این پروژه تملک شده و ۹۰ درصد مابقی آن شامل هزار و دویست پلاک مسکونی است که مالکین این پلاک ها طی هفده ساله گذشته از به فروش رساندن و یا حتی از انجام کوچکترین فعالیت ساختمانی، محروم بودند.
مهندس شفیعی درباره ویژگی های طرح جامع جدید شهر اراک که توسط شورایعالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید، گفت: عمر طرح جامع جدید شهر اراک دوازده سال است و تا سال ۱۴۱۰ با در نظر گرفتن جمعیتی بیش از ۶۵۰ هزار نفر، دارای اعتبار می باشد و طی این دوازده سال به عنوان سند بالا دستی مدیریت شهری براب تصویب طرح های تفصیلی و ترافیکی مورد استناد قرار می گیرد.
شهردار اراک در نظر گرفتن مشکلات ایجاد شده طی سال های گذشته برای شهروندان درگیر با پروژه ۵۵ متری را از جمله لزوم مدیریت شهری عدالت محور دانست و در پایان سخنان خود اظهار کرد: طرح های تفصیلی توسط شهرداری تهیه می شوند و بنده امیدوارم در تهیه طرح تفصیلی، شرایطی را برای شهروندان ساکن در محدوده اجرایی ۵۵ متری در نظر گرفته شود که منجر به جبران بخشی از خسارت های مالی و معنوی ایجاد شده طی هفده سال گذشته گردد. لذا تاکید دارم که شرایطی ایجاد خواهد شد که التیامی بر بلاتکلیفی و دغدغه مندی هفده ساله شهروندان اراکی باشد.


:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات