کارگاه آموزشی عفاف گرائی در شرکت آب منطقه ای زنجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،بمناسبت هفته گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و ترویج و اشاعه فرهنگ فاطمی،کارگاه آموزشی عفاف و حجاب با حضور بانوان این شرکت در سالن جلسات شهید شهریاری شرکت آب منطقه ای زنجان،برگزارشد.

خانم نظری،مدرس و مبلغه سازمان تبلیغات اسلامی استان،در این کارگاه یک روزه،ابتدا توضیحات مبسوطی در خصوص عفت و پاکدامنی ارایه نمود و اظهار داشت: عفت به معنای پرهیز و خویشتن داری است و باعث می شود تا رفتارها و کارها با احتیاط انجام پذیرد.

نظری در ادامه با تشریح پیشرفت و موفقیت جوامع پیشرفته عنوان داشت که این پیشرفت نه به دلیل آزادی و بی بند و باری است بلکه به جهت تلاش ، همت ،تعهد و پشتکار در انجام کارهای مردمان این کشورهاست.

وی به اهمیت بحث های فرهنگی اشاره نمود و افزود:اهتمام ورزیدن به بحث های مشاوره ای و درمان یکی از راهکارهای مهم ایجاد انگیزه و تعادل در جامعه است.

این مبلغه سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه حلقه اتصال با معبود اگر بریده شود،رفتارهای ناشایست در افراد شکل خواهد گرفت،اظهار داشت:عمل به واجبات و رعایت مستحبات و مکروهات سبب و مانع قطع ارتباط با خدا می شود و اطاعت ،روح عبادت و راه مطمئنی برای ارتباط با معبود است.

مدرس این کارگاه آموزشی، تاثیر تکرار گناه در زندگی انسان را ارزیابی کرد و گفت:اگر گناهی تکرار شود،این عمل عادی شده و انجام آن راحت تر شده و عملکرد نفس لوامه یا هشدار دهنده مختل می گردد و شیطان گناه را در نظر انسان زینت داده و زیبا جلوه می کند.

نظری به فرهنگ غنی ایران اشاره نمود و گفت:این فرهنگ بعد از اسلام غنی تر و کامل تر شده است.

وی سپس به وجود فضای مجازی،اینترنت و ... در خانواده ها اشاره کرد و اظهار داشت:این ابزارها به النفسه و ذاتاً بد نیستند بلکه مهم نحوه استفاده از این ابزارهاست که آن را خوب یا بد می کند.

نظری به بیانات گهربار امام راحل،خمینی کبیر در خصوص غضب و شهوت و عقل،اشاره کرد و گفت:اگرعقل سوار بر مرکب غضب و شهوت باشد،مدیریت نفس صورت گرفته و نتیجه مطلوبی حاصل میگردد ولیکن اگر این دو بر مرکب عقل سوار شوند،آسیب های شدید فرهنگی و اجتماعی حاصل می گردد.

در ادامه در خصوص بحث عفت و فرزندپروری با اشاره به آیات سوره مبارکه نور، در خصوص رعایت حریم و حقوق پدر و مادر و فرزندان، انتخاب نوع پوشش ها،سخنان مبسوطی ارائه نمود و رفتار والدین و مربی کودک را درسن ۳ تا ۵ سالگی که سن شناخت جنسی است،بسیار ارزنده تلقی کرد.

در پایان ، این کارگاه آموزشی با پرسش و پاسخ بانوان حاضر در جلسه و مدرس کارگاه آموزشی به پایان رسید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات