تامین آب ۳۰۰۰ هکتار اراضی شالیزارهای منطقه جویبار از شبکه البرز

تامین آب ۳۰۰۰ هکتار اراضی شالیزارهای منطقه جویبار از شبکه البرز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حیدر داودیان" با اعلام این خبر گفت: آب زراعی روستاهای باغبان‌محله، کلاگر‌محله و اسماعیل‌کلا جویبار در سطح سه هزار هکتار با احداث ۹ کیلومتر کانال بتنی و ۶ کیلومتر کانال خاکی موقت، برای اولین بار از طریق شبکه البرز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه آب این اراضی پس از طی مسیر ۳۴ کیلومتری از سد انحرافی گنج‌افروز وارد اراضی روستاهای مذکور می‌شود، گفت: در تلاش هستیم هر بخش از شبکه آبیاری و زهکشی که امکان استفاده از آن وجود داشته باشد، آن را وارد مدار بهره‌برداری کرده تا آب مورد نیاز کشاورزان را تامین و از سرمایه‌گذاری انجام شده بهره بیشتری ببریم.
معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعتبارات این پروژه در سال جاری را حدود ۱۷.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: جهت تسریع در اجرای این پروژه با توجه به اعتبارات این طرح از ظرفیت دو پیمانکار در دو جبهه کاری در حال استفاده هستیم و در نظر داریم بخش دیگری از پروژه را با پیمان جدید در محدوده شهرستان جویبار به طول ۲۵ کیلومتر در سال جاری به اجرا ببریم.
داودیان پیشرفت فیزیکی مجموعه شبکه آبیاری و زهکشی البرز را حدود  ۷۴ درصد اعلام کرد و افزود: تا کنون بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان برای این طرح ۵۲ هزار هکتاری در محدوده پنج شهرستان بابل، بابلسر، قائمشهر، سیمرغ و جویبار هزینه شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات