روابط عمومی ها نباید نقش مجیزگویی مدیران را داشته باشند / لزوم به کارگیری نیروهای توانمند در روابط عمومی ها

روابط عمومی ها نباید نقش مجیزگویی مدیران را داشته باشند / لزوم به کارگیری نیروهای توانمند در روابط عمومی ها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در آیین اختتامیه جشنواره سلام خاطرنشان کرد: روابط عمومی نباید فقط جزئی از چارت دستگاه اجرایی تلقی شود و باید سخنگوی مشکلات مردم و انتقال دهنده خواسته های آنان به مسوولان باشد

کیامرث حاجی زاده روابط عمومی را در دارنده ۲ مقوله دانست و گفت: یک بخش آن برنامه ریزی و آکادمیک و بخش دیگر کار عملیاتی برای ایجاد تحول در بخش های مختلف است.
حاجی زاده با بیان اینکه روابط عمومی جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد افزود: امروز مسوولان و کسانی که توانسته اند ارتباط بهتری با توده های مختلف داشته باشند موفق تر بوده اند در گذشته از جمله در دوران دفاع مقدس هم نمونه هایی بوده که موضوع روابط عمومی و تبلیغات کارکرد موثری داشته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خاطرنشان کرد: روابط عمومی نباید فقط جزئی از چارت دستگاه اجرایی تلقی شود و باید سخنگوی مشکلات مردم و انتقال دهنده خواسته های آنان به مسوولان باشد.
وی ادامه داد: روابط عمومی ها نباید نقش مجیزگویی مدیران را داشته باشند چرا که موجب پنهان ماندن مشکلات از دید مسوولان میشود لذا باید نیروهای توانمند در روابط عمومی به کار گرفته شود تا این بخش بیش از پیش ارتقا یابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یادآور شد: در کنار روابط عمومی ها رسانه ها هستند که در اطلاع رسانی و اگاهی بخشی خدمت میکنند.
حاجی زاده اظهار داشت: در سه سال اخیر استان در بحران های مختلف اداره شده است و اگر قرار به ارزیابی عملکرد باشد باید بر اساس شرایط بحران نمره داده شود نه بر اساس شرلیط عادی.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری عنوان کرد: یکی از دلایل مهم که تلفات انسانی در بحران سیل نداشتیم نقش اطلاع رسانی روابط عمومی ها و رسانه ها بود که عملکرد بسیار خوبی داشتند.
حاجی زاده یادآور شد: زمانی با بروز پدیده گرد و خاک مشکلات تنفسی پس از باران شیوع بسیاری داشت که عمده آن با منشا گرده افشانی درخت کنوکارپوش معرفی میشد اما این موضوع فقط یکی از مولفه های آلودگی بود. در سال ۹۵ و در جریان بحران خاموشی اسفند ماه این سال با پای کار آمدن مسوولان اقدامات خوبی برای کنترل این پدیده شده و همچنین نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم برای رعایت نکات ایمنی موجب شده که آمار مشکلات تنفسی به میزان چشمگیری کاهش یابد.
وی ادامه داد: در خشکسالی نیز با همراهی رسانه ها و اطلاع رسانی مناسب توانستیم با این ابربحران که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود با کم‌ترین خسارات عبور کنیم.

حاجی زاده اضافه کرد: در بحران آتش سوزی ها نیز در سال ۹۶ پنجاه درصد آتش سوزی ها در مراتع جنگل ها و یا تاسیسات صنعتی و نفتی در خوزستان رخ داد اما در سال ۹۷ با بهبود شرایط اقلیمی و همچنین آگاهی بخشی ها و کار مداوم آمار آتش سوزی ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری توضیح داد: در سیلابی اخیر بیش از ۴۲ میلیارد متر مکعب آب وارد خوزستان شد و همین زمان بود که نقش روابط عمومی ها و رسانه ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرد چراکه آگاهی بخشی موجب شد اولویت اول ما که حفظ جان شهروندان بود به خوبی محقق شد.
وی تصریح کرد: در زلزله اخیر در مسجدسلیمان نیز حدود سی ساعت در محل حاضر بودیم و ۱۳۵ نفر مصدوم داشتیم و با تمهیدات صورت گرفته شرایط به خوبی مدیریت شد و از میان مصدومان تنها ۱۰ نفر نیاز به بستری شدن داشتند و خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم البته حدود ۳ هزار واحد مسکونی خسارت دید.
وی با تاکید بر حفظ جایگاه و حرمت قلم گفت: متاسفانه افرادی هستند که شان و جایگاه قلم را به کار تجارتی حقیر تنزل داده اند و لازم است در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات