آئین افتتاح شعبه ویژه ۱۷۱ شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برگزار شد

آئین افتتاح شعبه ویژه ۱۷۱ شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برگزار شد




به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، در این مراسم که با حضور معاون قضائی کل دادگستری استان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، محمود رفسنجانی معاون قضائی کل دادگستری و رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان خراسان رضوی اظهار داشت: شورای حل اختلاف از ابتدای تشکیل سعی در جذب ظرفیت های مردمی و افراد معتمد و خبره داشته است تا بتواند ضمن کاستن از حجم دعاوی، مراجعین را با شیوه صلح و سازش از ورود به پروسه قضایی دور کند .

وی افزود: در این راستا تخصیص شعب تخصصی و استفاده از کارشناسان حوزه های مختلف یقیناً در نیل به این هدف بسیار موثر خواهد بود .

رفسنجانی در پایان گفت: افتتاح شعبه حل اختلاف مختص نظام مهندسی ساختمان با توجه به حضور افراد متخصص و دلسوز در این سازمان، در راستای همین هدف می باشد .

در ادامه جلسه مهندس شرکاء رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن تشریح اختلافات فی مابین مالکان و مهندسان در حوزه ساخت و ساز گفت: مطابق قانون نظام مهندسی تخلفات در دو بخش انضباطی و انتظامی تعریف شده است .

وی بیان داشت: به منظور رسیدگی متمرکز و سهولت طرفین ساخت و ساز جهت طرح دعاوی خود درخواست افتتاح شعبه ویژه نظام مهندسی ساختمان توسط سازمان به ریاست اداره شوراهای حل اختلاف استان ارائه شد، که مورد استقبال قرار گرفت .

شرکاء در ادامه گفت: علاوه بر بحث تخلفات در حوزه حرفه ای و اخلاق حرفه ای، اختلافات مالی و مسائل حقوقی نیز از جمله مواردی است که طرفین می توانند جهت طرح آن به این شعبه مراجعه کنند .

در پایان این مراسم احکام اعضای این شعبه از سوی معاون کل دادگستری و رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان خراسان رضوی به شرح زیر اهدا شد. حجت الاسلام و المسلمین درویش زاده به سمت ریاست شعبه، مهندس منزل آبادی و مهندس عبدالمجید رفائی عضو اصلی، مهندس فرامرز ذوقی مرندیز عضو علی البدل و کرامتیان مسئول دفتر شعبه

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات