اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده گلستان

اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده گلستان

بنا به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، مهندس علیرضا تابش، رئیس محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم کلنگ زنی هزار واحد مسکونی شهری و روستایی گلستان که به صورت متمرکز در آق قلا برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله اول بازسازی ۷۰ هزار واحد مسکونی در کشور را اعم از تعمیری و احداثی متعهد شدیم که تا پایان سال آنها را به اتمام برسانیم.

وی افزود: از این تعداد ۳۰ هزار واحد احداثی، ۴۰ هزار واحد تعمیری و ۴۲ هزار واحد هم معیشتی است که برای این منظور دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه در اختیار ما گذاشتند و بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم کمک بلاعوض تامین شده است.

تابش با بیان اینکه این اعتبار تصویب و به بانک مرکزی رفته و از آنجا به همه بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: سهمیه همه استان‌ها مشخص شده و ۴۶۰ میلیارد تومان از اعتبار مصوب سهمیه استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات قرض الحسنه بوده و بدون سود است و چهار درصد کارمزد دارد، افزود: بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بوده و در سراسر کشور کار پرداخت تسهیلات شروع می‌شود.

تابش تصریح کرد: گلستان در زمره استان‌هایی است که با تلاش مسئولان کار به خوبی جلو رفته و در روزهای آینده سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بنیادمسکن ۶ میلیون تومان در روستا و ۱۲ میلیون تومان در شهر کمک هزینه اجاره مسکن پرداخت می‌کند.

تابش با بیان اینکه مجموع تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در واحدهای شهری به ۹۶ میلیون تومان می‌رسد، گفت: بانک‌ها هنگام بازسازی مناطق زلزله زده یاریگر ما بودند امیدواریم در اینجا هم همکاری خوبی داشته باشند.

روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان


لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات