ضرورت شناخت شیوه‌های مقابله

ضرورت شناخت شیوه‌های مقابله

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شناخت راهکارهای مقابله با بحران و پایه‌های تئوریک آن در گذشته به عنوان یک راهکار می‌تواند راهگشا باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری با بیان این مطلب در هجدهمین نشست مدیران بحران کلانشهرهای ایران که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: بازگشت به گذشته و شناخت آنچه در حوزه مقابله با بحران بکارگیری می‌شده، یک راهکار در حوزه ایمنی و بحران است. چرا که مقابله با بحران در شهرهای کشورمان پایه‌های قوی داشته و شناخت آن دارای ارزش است.
وی بیان کرد: بازگشت به گذشته و مطالعه اقدامات در حوزه ایمنی می‌تواند راهگشا باشد و این هم‌اندیشی می‌تواند کمک کند در شرایطی که با اقدامات پیش‌بینی نشده مواجه‌ایم، راهکارهای موثری بیاموزیم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه آنچه امروز به آن دست یافتیم پشتوانه تئوری و علمی قوی دارد که در گذشته شکل گرفته، گفت: بشر همواره تلاش کرده چندین قرن براساس تجربه و آزمون خطا مسائل مختلف را کشف کند.
حیدری افزود: گذشتگانمان در شهرها و روستاها تدابیری اندیشیدند که از وقوع حوادث جلوگیری کند و از شهرها در پیوند با طبیعت و حوادث طبیعی آن حفاظت کنند. اما متاسفانه ما درک نکردیم که این مسائل از چه مبنای تئوریک و علمی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه به برکت مضجع منور رضوی نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی در مشهد برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: از راه آورد این نشست‌ها وهم اندیشی‌ها، راهکارهای مقابله با بحران باید استخراج و بکارگیری شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به بروز حوادثی که اخیرا در کشورمان شکل گرفته، این حوادث می‌تواند ما را به نتایج مشخصی برساند و کارکردهای موثری برای مدیریت شهری در کلانشهرها به همراه داشته باشد.
حیدری با بیان اینکه تغییرات اقلیمی در بازه زمانی کنونی غیرقابل پیش‌بینی شده، گفت: این تغییرات شرایط را دشوار کرده و لزوم آمادگی در این حوزه را مورد تاکید قرار می‌دهد.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات