وظیفه مدیریت بحران شهرداری‌ها

وظیفه مدیریت بحران شهرداری‌ها

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کار مدیریت بحران در شهرداری‌ها نباید تنها به جمع‌آوری آوار خلاصه شود و باید آمادگی تام در این حوزه شکل گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، اسماعیل نجار با بیان این مطلب در هجدهمین نشست مدیران بحران کلانشهرهای ایران که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: باید بحران را باور کرد و نگاه فرابخشی به این حوزه نداشت. باید جوامع محلی و امکانات محلی را برای پیشگیری از بحران و مدیریت آن بسیج کرد و در عین حال توجه داشت کار مدیریت بحران در شهرداری ها نباید در حد جمع آوری آوار باشد و آمادگی تام در این حوزه باید شکل گیرد.
وی با انتقاد از اینکه باور به بحران در کشور وجود ندارد، افزود: البته این بدان معنا نیست که اتفاقی در کشور رخ نداده، بلکه دائما به سمت مطلوب به پیش می‌رویم و شکل‌گیری مدیریت بحران در کلانشهرها یکی از نمونه‌های این حرکت به سمت مطلوب است.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه برای پیشگیری هزینه نمی‌کنیم و عمده هزینه‌ها برای مقابله است، عنوان کرد: اگر در جریان سیل اخیر رودها لایروبی می‌شد، این هزینه‌های سنگین را متحمل نمی‌شدیم. نکته دیگر سطح حادثه است که دارای اهمیت است و اگر حادثه محلی است نباید به سطح بالاتر سوق داده شود.
وی گفت: در واقع ما منابع را اختصاص می‌دهیم اما نظارت کافی نداریم و همین امر سبب بروز بحران‌های جدی می‌شود.
نجار در عین حال به موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: نیازمند آگاه‌سازی مردم هستیم تا در مواقع بحران دچار بحران مضاعف‌تری نشویم.
وی با بیان اینکه تغییر اقلیم، تغییر نظام بارش را به همراه دارد، اظهار کرد: برای این موضوع باید برنامه‌ریزی کرد و آماده بود. چرا که در حال حاضر زمان، نوع و پراکنش بارش‌ها تغییر کرده است.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات