تداخل در مدیریت بحران با ورود

تداخل در مدیریت بحران با ورود

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: مدیریت بحران موضوع محلی است و دخالت از سوی مرکز سبب تداخل در امور می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد حسین بوچانی با بیان این مطلب در هجدهمین نشست مدیران بحران کلانشهرهای ایران که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: بحران، موضوع متناسب با مقتضیات محلی است و ساختارهای متمرکز اساسا در بحران هیچ کاره‌اند و ورود به این موضوع از سوی ساختارهای متمرکز جز برای تسهیلگری و پشتیبانی، سبب ایجاد تداخل می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: مساله بحران و تاب‌آوری شهری بعد فراموش شده مدیریت شهری و نظام برنامه‌ریزی اجرایی است و ما همچنان در مرحله استقرار مدیریت بحران در مدیریت شهری هستیم.
رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با تاکید بر اینکه بحران‌های اخیر کشور فرصت آگاهی بخش است، عنوان کرد: این فرصت باید مورد استفاده قرار گیرد و ساختارهای مدیریت بحران را قوی‌تر سازد.
بوچانی با اشاره به اینکه در کانون تاب‌آوری مشارکت و توجه به مقتضیات محلی مدنظر است، گفت: مدیریت بحران اصولی دارد که از آن جمله می‌توان به هماهنگی ادراکی، بودجه برای کاهش خطر قبل از وقوع بحران، ارزیابی و مانیتورینگ مستمر، حفظ زیرساخت‌های حیاطی، ایمنی فضاهای عمومی، اجرای مقررات، اطمینان از برنامه‌های آموزشی، بررسی سیستم‌های هشداردهنده و غیره اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برنامه ششم کشور دولت پایه است، خاطرنشان کرد: این برنامه تناقض جدی با سیاست‌های مدیریت بحران در کشور دارد. این در حالی است که مساله بحران مکان پایه است و باید به این اصل توجه شود.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات