باور به بحران‌خیز بودن کشور از لحاظ طبیعی و ...

باور به بحران‌خیز بودن کشور از لحاظ طبیعی و ...

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران شهرداری تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار امروز پنجشنبه در هجدهمین نشست مدیران بحران شهردار‌ی‌های کلانشهرهای ایران در مشهد افزود: باور به وجود بحران در کشور و بحران‌خیز بودن کشور از لحاظ طبیعی وجود ندارد درحالیکه باید بحران را باور کرد. با همین رویکرد است که برای پیشگیری از بحران هزینه نمی‌کنیم و عمده هزینه‌ها برای مقابله با بحران است. این در حالی است که باید جوامع محلی و امکانات محلی را برای پیشگیری از بحران و مدیریت آن بسیج کرد و کار مدیریت بحران در شهرداری‌ها نیز نباید در حد جمع‌آوری آوار باشد بلکه باید آمادگی کامل در این حوزه وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: در عرصه پیشگیری و مقابله با بحران گاه منابع لازم اختصاص می‌یابد اما نظارت کافی وجود ندارد و همین امر سبب بروز بحران‌های جدی می‌شود. اگر در جریان سیل اخیر رودها لایروبی شده بود این هزینه‌های سنگین به ما تحمیل نمی‌شد.
نجار با تاکید بر توجه به موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه مدیریت بحران گفت: نیازمند آگاه‌سازی مردم هستیم تا در مواقع بحران، دچار بحران مضاعف‌تری نشویم.
وی با بیان اینکه هم‌اینک زمان، نوع و پراکنش بارش‌ها تغییر کرده، ادامه داد: تغییر اقلیم، تغییر نظام بارش را همراه دارد لذا برای این موضوع باید برنامه‌ریزی کرد و آماده بود.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات