اقدامات مدیریت بحران در شهرداری‌ها نباید در ...

اقدامات مدیریت بحران در شهرداری‌ها نباید در ...

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران شهرداری تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار ظهر پنج شنبه در هجدهمین نشست مدیران بحران شهرداری های کلان‌شهرهای ایران در هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: باور به بحران در کشور وجود ندارد و البته این بدان معنا نیست که اتفاقی در کشور رخ نداده، بلکه مدام به سمت بهتر شدن حرکت می‌کنیم و شکل گیری مدیریت بحران در کلانشهرها یکی از نمونه‌های این حرکت به سمت مطلوب است.
وی افزود: باید بحران را باور کرد و نگاه فرابخشی به این حوزه نداشت. باید جوامع محلی و امکانات محلی را برای پیشگیری از بحران و مدیریت آن بسیج کرد و در عین حال توجه داشت کار مدیریت بحران در شهرداری‌ها نباید در حد جمع آوری آوار باشد و آمادگی کامل در این حوزه باید وجود داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: تغییر اقلیم، تغییر نظام بارش را به همراه دارد، برای این موضوع باید برنامه‌ریزی کرد و آماده بود چرا که در حال حاضر زمان، نوع و پراکنش بارش‌ها تغییر کرده است.
وی گفت: برای پیشگیری هزینه نمی‌کنیم و عمده هزینه‌ها برای مقابله است و اگر در جریان سیل اخیر رودها لایروبی می‌شد، این هزینه‌های سنگین را متحمل نمی‌شدیم. نکته دیگر سطح حادثه است که دارای اهمیت است و اگر حادثه محلی است نباید به سطح بالاتر سوق داده شود.
نجار تاکید کرد: باید به موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم نگاه جدی تری شود و نیازمند آگاه‌سازی مردم هستیم تا در مواقع بحران دچار بحران مضاعف‌تری نشویم.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات