بارندگی ها از دیروز در استان قم همچنان ادامه دارد

بارندگی ها از دیروز در استان قم همچنان ادامه دارد


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز،مهندس محسن اوروجی گفت:تمامی  ودخانه ها و مسیلهای استان سیلابی و بارشها به بیش از ۴۰ میلی متر رسیده است.

وی افزود:سدهای کبار ، سنجگان و شاه اسماعیل در استان قم سرریز کرده اند و بلوار زایر و رودخانه قمرود از دوشب قبل بسته و تخلیه شده است.

وی همچنین تصریح کرد:تمامی محورهای مواصلاتی استان قم باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

وی همچنین اظهار داشت:اخطارهای لازم به روستاها و محورهای در مسیر رودخانه قمرود صادر شده بود و با توجه به این که اقدامات ایمنی و امدادی صورت گرفته است، جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به قطع شدن راه ارتباطی روستاهای ساریه خاتون و دولت آباد نیزار قم بیان کرد: نیروهای امدادی و راهداری در محل حضور دارند و مشکل خاصی به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه سراسر مسیر رودخانه قمرود سیلابی است، ادامه داد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیلاب و قطع ارتباط ۲ روستای ساریه خاتون و دولت آباد نیزار، در واقع آبراهی است که از مسیر رودخانه قمرود در حال عبور است و به ساکنان اطلاع رسانی شده که از مسیر جایگزین استفاده نمایند.

وی در پایان سخنان خود با اخطار به شهروندان قمی و سایر هم استانی ها و مردم تاکید کرد:از نزدیک شدن به رودخانه های استان قم بویژه رودخانه های قمرود و رودخانه های بخش خلجستان و کهک نیز خودداری کنند همچنین احتمال وزش باد با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت نیر در استان قم وجود دارد ضمن آنکه بارش ها عصر امروز نیز ادامه دارد.

یاد آوری می گردد مسیر رودخانه قمرود ازاوائل دهه ۸۰ شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در ۲ مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است. وقوع سیل ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۸ در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند.

روستای ساریه خاتون و دولت آباد در دهستان نیزار بخش سلفچگان قرار دارند؛ سلفچگان از بخش های پنج گانه استان قم و دارای ۲ دهستان راهجرد و نیزار و ۴۰ روستاست. فاصله این بخش تا شهر قم ۴۶ کیلومتر است.

استاندار، فرماندار و مدیر کل مدیریت بحران استان قم امروز صبح عازم بازدید از بخشهای سلفچگان،خلجستان و کهک شدند.

بارش باران که از عصر دیروز در قم آغاز شده ، همچنان در برخی مناطق و بخش های قم ادامه دارد.

پایان پیام
لینک اصل خبر در سایت دفتر مدیریت بحران استان قم

    منبع خبر

    دفتر مدیریت بحران استان قم

    دفتر مدیریت بحران استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات