انسان‌ها به جای تقابل، با محیط زیست تعامل کنند

انسان‌ها به جای تقابل، با محیط زیست تعامل کنند

به گزارش شهریار ، حبیبه هراتی در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» اظهار کرد: طبیعت برای انسان ها یک موهبت الهی است و انسان ها باید با طبیعت و محیط زیست خود تعامل داشته باشند.

او با یادآوری اینکه در جهان هستی هر موجود، مکمل موجودی دیگر است، گفت: اگر انسان ها با رفتارهای نامناسب شان در چرخه زندگی موجودات دیگر اختلال ایجاد کنند، بی شک اولین آسیب متوجه خودشان خواهد بود.

این فعال محیط زیستی هدف غایی تعاملات انسان با موجودات پیرامون را رشد و تعالی دانست و افزود: این خود انسان ها هستند که گاهی به جای تعامل، با موجودات و محیط زیست مقابله می کنند و می خواهند با استفاده بی رویه و ظالمانه از منابع طبیعی برای خودشان رفاه بیش تری فراهم کنند.

هراتی تاکید کرد: واقعیت این است که بدون توجه به توسعه پایدار و احترام به محیط زیست، نه تنها آینده انسان ها، بلکه حیات کنونی آنان نیز دچار مشکلاتی جدی می شود.

او در بخش دیگری از این گفتگو درباره جمع آوری اصولی پسماند در منطقه بازار تاریخی تبریز اعلام کرد: طی اطلاعیه ای از تمام اصناف و اهالی بازار خواسته ایم که پسماندهایشان را به صورت اصولی به جمع آوری کنندگانی که مورد تایید سازمان پسماند شهرداری تبریز هستند، تحویل بدهند.

او یادآور شد: اگر قرار باشد هر جمع کننده غیرمجازی پسماندهای بازار را جمع آوری کند، علاوه بر اینکه غیرقانونی است، نتایج نامطلوبی برای سلامت شهروندان و محیط زیست ما خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خطاب به شهروندان تبریزی گفت: متاسفانه امروزه میزان استفاده از پلاستیک در جهان در سطح بسیار بالایی قرار دارد که تهدیدی جدی برای محیط زیست محسوب می شود اما بی شک با کاهش مصرف پلاستیک، تولید هم کاهش یافته و منابع نفتی مان در مصارف سالم تر و پرسودتری استفاده می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات