افزایش اعتماد متقابل مردم و شهرداری منجر به رونق اقتصادی است/ ارومیه جزء پنج شهر هوشمند در سطح کشور

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه گفت: اعتماد متقابل بین مردم و شهرداری افزایش یابد چرا که این اعتماد منجر به افزایش مشارکت شهروندان و در نتیجه رونق اقتصادی در شهر می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ صادق حسین دوستی در جلسه ای که بین معاونت برنامه ریزی و مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه با معاونت بازرگانی خبرگزاری بین المللی فارس برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری ها نقش کلیدی در کشور ایفا می کنند ، اظهار کرد:  در حوزه توسعه خدمات در ارومیه اتقاقات خوبی رقم خورده و طی ۷ سال گذشته به اندازه دو برابر سی سال پیشتر از آن توسعه فضای سبز داشته ایم که البته در تمامی حوزه ها، مقوله توسعه روی داده است و شاهد چنین فضایی هستیم.

وی افزود: شهرداری ارومیه وظیفه ارائه خدمات به شهروندان در شهر را بر عهده دارد و در این زمینه اقدامات بسیار شاخصی را در سطح کشور انجام داده و نیاز است که این خدمات اطلاع رسانی شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه گفت: در روند خدمات رسانی به شهروندان، باید مواظب بود تا شهرداری ها نباید به سمت مسایل سیاسی سوق داده شوند چرا که شهرداری ها از این جهت بسیار آسیب پذیر هستند  و کاهش اعتماد عمومی نتایج خوبی را برای شهرداری رقم نمی زند.

حسین دوستی با بیان اینکه شهر ارومیه جزء پنج شهر هوشمند در سطح کشور است، گفت:  دومین شهر در پرداخت الکترونیک هزینه اتوبوس های شهری هستیم و با ورود به بحث دوچرخه هوشمند الکترونیک توانسته ایم گام های مثبتی در این مسیر برداریم .

وی افزود:  طی ۶ سال ۸۷ الی ۹۳ توانسته ایم  در حوزه فناوری اطلاعات رتبه و عملکرد خود را از صفر به رتبه های برتر کشوری در این حوزه در بین کلانشهرها ارتقا دهیم .

حسین دوستی عنوان کرد: نیروی های تلاشگر مدیریت شهری تلاش می کنند قطار توسعه در شهر ارومیه از حرکت نایستد و همگان بر توسعه شهری تاکید دارند  و مشکلاتی هم که بعضاً وجود دارد مربوط به گستردگی خدمات شهرداری است.

وی یادآور شد: باید بکوشیم تا اعتماد متقابل بین مردم و شهرداری زیاد شود و هرچه مشارکت مردمی بیشتر شود، گستردگی خدمات را شاهد خواهیم بود که خود سبب افزایش رضایت شهروندان از شهرداری و در نتیجه کل نظام است.

حسین دوستی اظهار کرد: امروز نیاز به خبر خوب داریم تا اقدامات انجام شده تبلیغ شود و این موضوع مورد تاکید معمار کبیر انقلاب نیز بود و تاکید داشتند که هر کاری انجام می دهید باید اطلاع رسانی شود.

وی یکی از مهمترین ویژگی های شهر ارومیه را موضوع والیبال مطرح و با اشاره به میزبانی بسیار عالی ارومیه در لیگ ملتهای والیبال جهان تصریح کرد: در سطح کشور بسیار ضروری است موضوع والیبال ارومیه بولد شده و مطرح شود و با پیگیری های مستمر والیبال در سطح کشور با نام ارومیه شناخته شود و البته اینچنین نیز است و بازیکنان توانمند تیم ملی نشانگر بارز این موضوع می باشد.

حسین دوستی با اشاره به ظرفیت های بی شمار گردشگری در شهر ارومیه ، عنوان کرد:  متاسفانه نتوانسته ایم ظرفیت های گردشگری شهر ارومیه آن طور که شایسته است معرفی کنیم چرا که با تحقق امر گردشگری و معرفی ظرفیت ها توسعه صنعت گردشگری و دگرگونی اقتصاد محلی را در این شهر باعث خواهیم شد .

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: کشور ترکیه در سایه مقوله گردشگری از وضعیت بسیار بحرانی اقتصادی دهه های گذشته به وضعیت فعلی خود دست پیدا کرده، لذا توسعه صنعت گردشگری در ارومیه بسیاری ضروری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات