شفافیت، ارمغان منشور حقوق شهرنشینی است/ مشهد  ...

شفافیت، ارمغان منشور حقوق شهرنشینی است/ مشهد ...

شفافیت، ارمغان منشور حقوق شهرنشینی است/ مشهد الگویی مناسب برای سایر کلانشهرهای کشور در زمینه تدوین منشور حقوق شهرنشینی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، گودرز افتخار جهرمی، استاد برجسته حقوق و رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز و در آیین رونمایی از منشور حقوق شهرنشینی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد در زمینه تصویب حقوق شهرنشینی پیش‌قدم بوده و این اقدام را تبریک میگوییم، اظهارکرد: زمانی که مردم در محلی اجتماع می‌کنند و شهرنشینی را برمی‌گزینند، حقوق و وظایف و تکالیفی را عهده دار می‌شوند.

وی اقدام شورای شهر مشهد در تدوین حقوق شهرنشینی را قابل توجه دانست و گفت: وجود مضجع منور رضوی در مشهدمقدس و شناخته شدن آن بعنوان دومین کلانشهر کشور سبب شده تا این اقدام شورای شهر مشهد در تدوین منشور حقوق شهرنشینی بسیار به جا باشد.

این استاد برجسته حقوق خاطرنشان کرد: امیدواریم در گام نخست سایر کلانشهرهای کشور و در مرحله بعد شهرهای کوچکتر نیز حقوق شهرنشینی خود را با الگو و تاسی از حقوق شهرنشینی مشهد و متناسب با وضعیت‌شان تدوین کنند.

افتخار جهرمی افزود: منشور حقوق شهرنشینی موجب شفافیت خواهد شد و شوراهای شهر و مدیریت های شهری نمی‌توانند خلاف آن عمل کنند چراکه وقتی مقررات مشخصی باشد همه در چارچوب مشخص فعالیت خواهند نمود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات