شوراها باید برنامه نویس باشند نه پروژه محور

شوراها باید برنامه نویس باشند نه پروژه محور

مدیر کل دفتر امور روستایی شوراها در نشست آموزشی روستاهای شرق استان عنوان کرد؛

شوراها باید برنامه نویس باشند نه پروژه محور

مدیر کل دفتر امور روستایی شوراها در سومین مرحله از دوره آموزشی روسای شوراهای اسلامی روستاهای شرق استان سمنان ،اولویت بندی پرداختن به نیازهای هر منطقه را حائز اهمیت دانست و به آن تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان، مهدی صمیمیان  توسعه و رشد روستا را متفاوت از یکدیگر بیان کرد و‌گفت: توسعه روستاها همه جانبه بوده اما رشد در روستا یک طرفه است.

وی افزود: توسعه روستایی را می‌توان عاملی در بهبود شرایط زندگی افراد متعلق به قشر کم‌درآمد ساکن روستا و خودکفاسازی آنان در روند  توسعه کلان کشور دانست.

مدیر کل دفتر امور روستایی اظهار کرد: ما باید در روستاها به دنبال توسعه باشیم، با استفاده از تسهیلات دولت وارزش افزوده ای که به دهیاری ها پرداخت می شود وهمچنین طرح‌ها و تسهیلات اقتصادی دولت در توسعه روستا، آنان راحمایت کامل نماییم.

وی پرداخت تسهیلات بانکی با بهره بسیار ناچیز را یکی از طرح های ارائه شده دانست و‌افزود: توسعه روستاها با حمایت از تولید و کارآفرینی محقق می‌شود، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها ضروری است که این مهم با پرداخت تسهیلات کم بهره جهت اشتغال زایی در روستاها در دست اقدام قرار گرفته است.

این مقام مسئول برنامه نویسی را از اصول مهم در شوراها بیان کرد و‌گفت: جهت توسعه روستایی باید برنامه محور باشیم نه پروژه محور.

مدیرکل دفتر امور روستایی تعداد شوراهای روستایی در سطح استان را ۳۰۸ شورا نام برد و ادامه داد:  از این تعداد، ۲۰۷ شورا متعلق به شرق استان می باشد که ۶۵۹ نفر عضو دارد که ۶۴۰ نفر آنان مرد و ۱۹ نفر خانم هستند.

صمیمیان در پایان خاطر نشان کرد: دفتر امور روستایی شوراها سعی بر آن دارد تا در سطح استان ماده ۲۷ قانون برنامه ششم را با همکاری سازمان های ذیربط و همچنین سند توسعه اشتغالزایی روستاها را تهیه و عملیاتی نماید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سمنان

    منبع خبر

    شورای شهر سمنان

    شورای شهر سمنان یک شهرداری در شهر سمنان می باشد

      نظرات