بودجه دولتی تقویت دهیاری و روستا نیست، دهیار موتور محرکه روستاست

بودجه دولتی تقویت دهیاری و روستا نیست، دهیار موتور محرکه روستاست

رئیس شورای استان در نشست آموزشی شورای اسلامی روستاهای استان بیان کرد؛

بودجه دولتی تقویت دهیاری و روستا نیست، دهیار موتور محرکه روستاست

سومین مرحله از دوره آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی شوراها، رئیس شورای استان و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شرق استان سمنان در سالن کانون شهید مفتح شهر بسطام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان،عباس آل بویه این  دوره های آموزشی را شامل سه مرحله عنوان کرد و‌گفت: این دوره های آموزشی در سه بخش ویژه شهرداران و اعضای شوراهای شهر ، روستاهای غرب استان و روستاهای شرق ویژه شهرستان های شاهرود، دامغان و میامی برگزار شد.

رئیس شورای استان ادامه داد: یکی از مشکلات عدم تفسیر به رای مشترک از قوانین و مقررات بوده و براین باوریم که فهم مشترک با آموزش ، انسجام داخلی شوراها را محکم تر خواهد نمود.

آل بویه آموزش را زیرساخت توسعه انسانی دانست و افزود: بخش مهمی از مدیریت ومنابع انسانی آموزش است پس نباید نسبت به برگزاری دوره های آموزشی بی تفاوت باشیم .

وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی در بودجه نیز پیش بینی شده  واین توجه خاص که به آموزشهای تخصصی ضمن خدمت معطوف شده است ، حاکی از این حقیقت است که این آموزشها تنها راه تربیت نیروی انسانی متخصص و ابزار مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات ، و ابداع و نوع آوری است.

رئیس شورای استان همچنین آموزش نیروی انسانی را بعنوان یک فرصت دانست و عنوان کرد: بودجه دولتی ،  تقویت دهیاری ها و‌روستاها نیست،دهیار باید موتور محرکه روستاباشد،از منابع طبیعی و انسانی درست استفاده و نیازهای روستا را احصا نماید.

آل بویه ادامه داد: همه ما از خود مردم هستیم، باید سعی کنیم یکدیگر را تقویت نموده، برای مردم وبه نفع مردم کار کنیم. مردم مجمع عمومی ، دهیار مدیر عامل مجمع و اعضای شورا نیز هیئت مدیره آن هستند.

وی سرانه آموزشی را بسیار ناچیز بیان‌کرد و افزود: شوراها نباید در کار اجرایی وارد شوند بلکه بعنوان شورای مشورتی نظارت نمایند.

آل بویه در پایان با سرلوحه قراردادن شعار" آموزش برای تکامل اجتماعی ماست" گفت : راهکار اصلی برای کارآمدی و اثربخشی، آموزش منابع انسانی است که به عنوان وسیله ای مطمئن در جهت  بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سمنان

    منبع خبر

    شورای شهر سمنان

    شورای شهر سمنان یک شهرداری در شهر سمنان می باشد

      نظرات