دیدار اعضاء شورای اسلامی شهر زاهدان با استاندار سیستان و بلوچستان

دیدار اعضاء شورای اسلامی شهر زاهدان با استاندار سیستان و بلوچستان

در نشست اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان  با مهندس موهبتی؛ استاندار سیستان و بلوچستان، بر لزوم همکاری کلیه دستگاههای حوزه مدیریت شهری بصورت منسجم و هماهنگ تاکید شد.

در این نشست که در محل دفتر مهندس موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد عبدالجلیل شهنوازی رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان ضمن خرسندی از تعامل استاندار محترم با نمایندگان مردم گفت: استاندارد توزیع سرانه های تجاری، فرهنگی، ورزشی، مذهبی و تفریحی وگردشگری و … در قسمت های مختلف سطح شهر تفاوت زیادی با هم دارند و لازم است در این خصوص ادارات مختلف نسبت به تامین اعتبار و معرفی پروژه‌ها در نواحی کم برخوردار اقدام نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه عموما ساختمان‌های شهر یک طبقه می‌باشند (۱۷% قابل قبول-۴۳% نیازمند تعمیرات جزیی و ۲۴% نیاز به تعمیرات اساسی) وضعیت مناسبی در زمان بحران و بلایای طبیعی و … ندارند.

عبدالجلیل شهنوازی ادامه داد: در راستای رشد کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل درون شهری، با توجه به اینکه واقفیم دولت متعهد به کمک در بخش حمل و نقل عمومی است پرداختی‌های دولت به شهرداری زاهدان فقط تا سال ۱۳۹۰ بوده است و از آن زمان تا‌کنون هیچگونه کمک اعتباری در این زمینه نشده است.

وی افزود ؛ با توجه به اینکه امکان بارندگی در تابستان دارای سابقه میباشد موضوع مطالعه و اجرای سازه‌های جلوگیری از سیل در بالادست شهر با کمک سایر ارگان‌ها بهمراه شهرداری زاهدان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا انتقال پسآب تصفیه خانه شمال به جنوب شهر جهت استفاده فضای سبز شهری و طرح انتقال آب چاه نیمه زابل به زاهدان که بصورت نیمه تمام بر سر جای خود باقیست از مواردی هست که مشکل گشای تامین آب شرب بهداشتی محلاتی مثل شهرک جهاد و برق، بعلاوه آبرسانی ناقص محلات شمالی مثل شیرآباد و کریم آباد میباشد.

شایان ذکر است مهندس شهنوازی از موضوعات مطروحه که میبایست قابل توجه نمایندگان استان باشد  لایحه درآمد پایدار در مجلس است و مدیریت واحد شهری  و همچنین  عدم برگشت مصوبات پروژه های سرمایه گذاری در استان توسط کمیته انطباق (بر خلاف شیوه نامه اجرایی استان های دیگر)  از موارد بود که ریاست شورای اسلامی شهر خواستار تاکید و پیگیری شدند.

در پایان ایشان در مورد اختصاص سهمیه قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه ورودی­های شهر و همکاری اداره کل راه و شهرسازی در این مورد را خواستار شدند.

لازم بذکر است بعد از صحبت های تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، استاندار سیستان و بلوچستان  ایراد سخن نمود.

در همین راستا مهندس موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشتند: استانداران وظیفه نظارت و هماهنگی در سطح استان را دارند.

وی افزود: همانطور که هرج و مرج، سبب ظلم میشود میبایست قوانین در هر حوزه ای بصورت دقیق و صحیح اجرا شود.

مهندس موهبتی بیان کرد: منابع اعتباری محدود میباشد و میبایستی با اولویت‌بندی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود:  یکی از مهمترین مشکلات شهر زاهدان از بین رفتن هویت شهر است که با کار و تلاش کلیه مدیران حوزه مدیریت شهری در مقوله‌های فرهنگی، می‌توانند در حل این مشکل سهیم باشند.

مهندس موهبتی، با تاکید بر زدودن محرومیت از استان، خواستار استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان شدند و  وجود علما، بزرگان و معتمدان را در رشد استان موثر دانستند.

مهندس موهبتی،استاندارسیستان و بلوچستان، استفاده از شرایط پژوهشی شهر با وجود پتانسیل برترین دانشگاهها، خواستار باز شدن فضای پژوهشی شهر و استان شدند و حمایت از مادرها و بانوان را از موارد مهم حوزه فعالیت مدیران حوزه مدیریت شهری دانستند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر زاهدان

    منبع خبر

    شورای شهر زاهدان

    شورای شهر زاهدان یک شورای شهر در شهر زاهدان می باشد

      نظرات