امامی: چارچوب بافت تاریخی در بهسازی مناطق فرسوده باید حفظ شود

امامی: چارچوب بافت تاریخی در بهسازی مناطق فرسوده باید حفظ شود


به گزارش روابط عمومی وامور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» گفت: لایحه‌ی انتشار اوراق مالی اسلامی(اوراق مشارکت) به منظور بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع) در کمیسیون مشترک شهرسازی وبرنامه و بودجه بررسی شد.
وی با اشاره به پرداخت ۵۰ درصد اصل وسود این اوراق توسط دولت، ابراز امیدواری کرد که امسال این اوراق منتشر شود.
امامی با اشاره به پروژه‌های بافت تاریخی شهر افزود: در راستای اجرای این لایحه، پروژه‌ها با هدف تسهیل در دسترسی به حرم اولویت‌بندی می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه هدف از انتشاراوراق مشارکت، ارتقای شرایط زندگی مردم است، افزود: در این جلسه مجموعه‌ی شهرداری اولویت‌بندی پروژه‌ها را ارائه کرد.
امامی، پروژه‌های گذر ذغالی‌ها، مجموعه زندیه، خانه های تاریخی اطراف حرم، احیای گذرهای تاریخی، آرام سازی ترافیک در چهار گذر احمدی، حسینی، آستانه و ۹ دی، احیای بازار وکیل شمالی، اجرای مرمت خانه تاریخی رجبعلی هوایی، احیای‌ کاروانسراهای روغنی، احمدی و گمرک را از جمله پروژه های احیا و بازسازی بافت تاریخی برشمرد.
وی بر حفظ چارچوب بافت قدیمی تاکید کرد و تصریح کرد: در اولویت‌بندی پروژه‌ها باید به بهسازی شریان مناطق فرسوده و احیا و مرمت بافت تاریخی نیز توجه شود.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: وضعیت مجریان ساختمان نیز در این کمیسیون بررسی شد.
وی افزود: مقرر شد نتیجه حاصله از بررسی و ارزیابی جامع این موضوع در جلسه هم‌اندیشی و کارگروه استانداری به کمیسیون ارائه شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات