لایروبی رودخانه های فصلی شهر لار در حال اجراست

لایروبی رودخانه های فصلی شهر لار در حال اجراست

محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار گفت: در راستای ساماندهی رودخانه های فصلی، لایروبی رودخانه های فصلی این شهر در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، محمدرضا قنبرنژاد افزود: بدنبال بارندگیهای فصلی و جریان سیل و خطر آبگرفتگی واحدهای مسکونی ناشی از طغیان رودخانه ها، طرح لایروبی رودخانه های شهر لار اجرایی شده است.
شهردار لار گفت: در اجرای این طرح در روزهای گذشته تعداد زیادی از مسیل رودخانه های شهر رفع انسداد موضعی ناشی از درختان و بوته های خودرو و همچنین با استفاده ازدستگاهها و تجهیزات مکانیکی، اصلاح و لایروبی شده است و این کار همچنان در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.
قنبرنژاد اجرای این طرح را در جهت کاهش خسارات ناشی از طغیان رودخانه ها بسیار موثر دانست و گفت: با اجرای این عملیات علاوه بر زیبایی بستر رودخانه، خطر آبگرفتگی ها برطرف شده و از حوادث احتمالی در مواجهه با سیلاب و طغیان رودخانه نیز جلوگیری خواهد شد.
شهردار لار رودخانه را به عنوان مجرای آب یا زهکش یک حوضه آبریز تعریف کرد و افزود: نقشی که یک رودخانه ایفا می‌کند این است که آب سطحی را هدایت می‌کند و در اختیار انسان قرار می‌دهد. وی تصریح کرد: نقش دیگر رودخانه تغذیه سفره ‌های زیرزمینی و کنترل سیلاب است .
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر لار

    منبع خبر

    شورای شهر لار

    شورای شهر لار یک شورای شهر در شهر لارستان می باشد

      نظرات